Tävling dag två!

Idag var jag i domartornet igen. Det gick bra alltihop, även fast vi fick lite pauser när Jörgen var i farten. Tror han startade varannan i varje klass så han fick ju tid att hoppa fram mellan klasserna.
Jag träffade också Daniella för hon red fram Angelo till Jörgen. Kul att träffa henne igen! Angelo placerade sig förresten i båda sina klasser, 2:a och 3:a :)

Efter tävlingen cyklade jag bara hem och bytade kläder, sen cyklade jag ner igen och red Della. Lite stel och så för hon inte blivit igenomriden på ett tag men superfin sen! Tog också några språng och hon kändes fräsch och fin! :) Hon blev däremot vääldigt svett efter och skummade båda här och där så jag spolade av henne. Att sätta henne i boxen direkt var däremot dumt eftersom hon rullade sig direkt :P
Någon timme senare kom Olivia och Pia ner med Cindy. Idag red jag i stora paddocken eftersom hon haft lite svårigheter där. Speciellt med läktaren. Så jag skrittade förbi där, lät henne ta sin tid att titta på saker och så. Efter ett par gånger gick hon ända ut till staketet i båda varven. Duktig ponny!
Vi hoppade också bank, både upp och ner. Ner var lite läskigt till en början men sen gick hon snällt ner :) Och hon hoppade ett av tävlingshinderna, faktiskt det som de flesta brukar titta mycket på :P När det blev lite mycket liv på banan så red jag ner henne och avslutade, hon hade ändå fått tänka mycket med både läktaren och banken. Så vi slutade där! :)
Nu ska jag äta och sen tänkte jag nog se en film kanske :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0