Staketbygge och uteritter.

Igår åkte jag med Torun till stallet vid kvart i två tiden. Vi hjälpte till att bygga lite staket till Pia. Hon är snart helt instängd! Lilla rymmaren. :) 
Efter det putsade jag Chammes träns, mest för att det var kul och för att jag inte hade något bättre för mig. Under tiden fikade vi på stallgolvet, med vaniljdrömmar och tropisk fruktdryck! 
Senare hämtade vi hästarna och skulle egentligen rida ut en sväng. Men precis när vi skulle rida iväg så kom en tjej som Torun glömt en lektion med, så vi skrittade ut själv runt dammarna, jag, Mia och Josse. Det var riktigt trevligt. 
När vi kom tillbaka red vi lite ordentligt och tog sen in hästarna. 
Jag hämtade nästa häst, Mache, efter att ha gett den första lite mat. Vi skulle rida ut tillsammans med Malin, Anna, Torun och Matilda. Mache skötte sig perfekt, jag kunde till och med sitta upp utanför stallet! Skönt. Och kunde också sen skritta på lång tygel ut i paddocken och stå där helt still och prata med Evelina och Sofie. 
Ute ritten gick bra, vi travade lite först inne vid dammarna, red ett varv och skrittade sen det stora varvet runt kronan och esab hem. Mache skötte sig jättebra, för att vara första gången hon gick där. Hon skyggade för ett par saker, men det räckte med att jag slöt om med skänklarna så gick hon framåt :D Precis sista biten så blev hon lite rädd för den höga strömmen i staketet till återvinningen så Anna skrittade med Fashion mellan mig och vägen, ifall hon skulle få för sig att hoppa ut bland bilarna, inte så bra ;) Hon gick däremot och tryckte mot Fashion hela tiden, och Fashion var lugn och snäll mot henne, tröstade henne lite :) 

Efter allt körde vi vatten till fyra hagar, och hö till två. Sen åkte jag hem och slängde mig på soffan och kom inte upp därifrån x) Var ganska trött i kroppen då :) 

Idag blir det samma hästar, Uteritt igen med Torun med en och vanligt pass med den andra :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0