Skogsritt idag igen!

Idag var vi ute på en härlig skogstur i det fina vädret. Vi red en annan väg idag, över 21:an och på det hållet. Väldigt trevligt, med väldigt fin terräng och endast makadamstenar lite i början :)
Jag red Chamaro, Mia red Calorie och Torun red Loppan. Alla tre skötte sig bra, eller det tror jag iaf. Chamme skötte sig bra och det var allt jag såg :P Vi kom i galopp på i en backe en gång, och ser inget annat än träd omkring oss, tills vi kommer upp till toppen där stora Perstorp AB tornar upp framför oss, med sina blänkande byggnader och skorstenar. Chamaro gjorde en tvärnit direkt och jag bara blundade och väntade på att de andra skulle rida in i mig, men de hästarna tvärnitade också :P Men sen gick det bra igen, de blev bara lite paffa när de såg det :P

Efter ritten så tvättade jag honom med schampoo och lät honom sen stå inne och torka, samt äta lite. Sen körde jag vatten till Mache, och putsade av tränset. Var också med på ett kort möte med ungdomssektionen och tog sen ut Chamaro samt mockade boxen. Två hela kärror fick jag ta ut, inte för att där var mögit men det behövdes :) La in en spånbal till och chillade sen lite innan och jag Torun körde hö och vatten till de resterande hagarna.
Nu har jag varit hemma i ett par timmar och har duschat och så ett bra tag. Jag bara stod och lät vattnet skölja, för det var himla varmt idag! Tror minsann att jag fick lite mer färg på armarna iaf idag :))

Imorgon kommer det en gubbe och ska besiktiga krypgrunden under vårt hus, han ska komma vid 10.45. Vilket betyder att jag åker upp vid 10. Om jag inte vaknade tidigare vill säga ;)
Mache ska ridas imorgon. Hon fick vila idag, dels utav värmen och dels utav att jag helt enkelt inte orkade :) Men det skadar inte med en vilodag, hon har gått rätt hårt nu de senaste veckorna för att hon ska komma i form innan jag åker till Tyskland. Och dessutom fick hon tänka rätt mycket igår när vi var i skogen :)
Dessutom ska Chamme ridas :) Gillar att ha många att rida, även om man blir trött ibland :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0