Ridvaruhuset Stora Torsjö!

Det var mitt och Toruns resmål idag! Och vi tittade på mycket fint och jag ville bara ha pengar alltså! haha :P 
Vi hälsade också på M-L samtidigt eftersom det är hennes jobb :) Torun köpte nytt tävlings och träningsträns till Fashion för att matcha hennes pannband hon köpte förra veckan. Dessutom köpte hon ett nytt schabrak till Fashion att ha på ridskolan. Och även en ny hjälm eftersom hennes knopp är av :P 
Jag pratade mycket med båda två och diskuterade, och vi diskuterade mycket med benskydd och så. Roligt faktiskt! Sen pratade jag med M-L om att jag faktiskt kunde åka dit och köpa nya ridbyxor eftersom de har helskodda ridbyxor av ett bättre märke än det från Hööks och dessutom kostade de 250 kr mindre! Så då kunde jag dessutom köpa skinnhandskar att rida i igen, så jag slipper mina. De är inte världens bästa men vad kan man begära när man köper ett par för 79.95 på City Gross :P Så då kan jag köpa nya såna också för mindre pengar än vad ridbyxorna kostat på Hööks. Lite smartare ;) Dessutom kostar det mindre att köra till ridvaruhuset, och man kan dessutom be M-L ta med och så :) Superbra! :D

Efter allt detta då, så åkte vi till Perstorp igen och ner till ridskolan. Torun skulle ha lektion, så jag satte mig och tog isär tränset och skulle sätta dit det andra pannbandet. Samtidigt smorde jag igenom det så det skulle bli återfuktat igen :) Det blev riktigt snyggt! Hela tränset alltså. Pannbandet har fyra rader strass och är svängt, nosgrimman är ganska bred med fem stenar på var sida av tränset så att säga. Får fota det och visa för det blev väldigt bra! :) 
Sen vattnade vi som vanligt, Calorie och Loppan var törstiga som vanligt och de ville gärna springa över oss och lite så medans vi fyllde vatten -.-' Men det gick bra! Ingen blev skadad iaf :) 

Nu har jag precis ätit och tänkte mig snart se The Hunger Games. Om det bryr sig om att ladda lite. Hade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0