Pay n jump!

Ikväll var jag med på en pay n jump med Della :) vi hoppade en nittio bana och hon kändes super! Alva hoppade innan oss på 70 cm och när jag då skulle hoppa 90 var Della helt säker på att det var 80 hon skulle hoppa, så hon slog ner (alltså verkligen SLOG ner) översta bommen på första hindret. Det gjorde däremot ingenting för hon hoppade super resten av banan och tog stor luftiga språng över allt annat. Hon kändes allmänt fräsch! :)
Även sista hindret backade hon lite på och frågade mig "ska vi verkligen hoppa det här?" men ett tryck med skänkeln som sa "ja det ska vi" hjälpte och Della hoppade snällt över :))

Tidigare på dan var jag med Torun i stallet, åkte och åt när älskling kom och sen åkte ner igen. Torun och vicky hade varit duktiga och redan städat sadelkammaren när jag kom så vi rensade bara lite borstar, kastade de som inte dög längre och så :)

Imorgon ska jag till hööks med Torun och Malin, så slipper Krille köra in där :) sen ska jag väl motionera lite pållar efter det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0