Ma Cherie <3

Har varit nere nu och ridit på en styck liten häst :)
I början var hon faktiskt lite gnabbig, stressade upp sig ochskulle HELA tiden glo ut genom dörren. Jag fick skritta henne på en volt i den hörnan i x antal minuter för att hon skulle slappna av, men sen gjorde hon likadant när jag kom nästa gång. Då började hon spänna sig och slog upp huvudet redan 10 meter från dörren. Så jag travade henne på volten och varje gång hon spände gjorde jag en liten volt och fortsatte, om hon fortsatte spänna sig fortsatte jag också med volten. Det gjorde susen på Mini när hon var där och likaså på Mache. Nu vilade hon också igår så visst var hon pigg men hon ska ändå kunna slappna av. När jag gjort det ett bra tag slappnade hon faktiskt av och gick i samma tempo in, igenom och ur kurvan. Duktig häst! 
Galoppen var också jättefin, även fast hon var ganska trött efter travarbetet. Jag bad henne nämligen att gå i ett lågt tempo och bära sig, slappna av och så samtidigt i traven, och det gjorde henne lite trött i huvudet. Så hon bröt av någon gång i galoppen men då gjorde jag bara en ny fattning och red på i ett friskare tempo. Hon var däremot jättefin här och frustade och tuggade på bettet väldigt bra. Men efter det var hon så svett så jag skrittade av och tog in henne. 
Till och med avsvampningen idag gick bra! :O Hon var dock varm då och vattnet var ju svalt så hon stod stilla. När hon fått sin mat och fått kissa lite i boxen så gick vi ut med henne igen :) Hon hade däremot väldigt bråttom ut, men hon var försiktig i backen, bara för hon höll på att trilla där igår :P Hon hade huvudet i marken och trampade snett på en sten eller något så hon höll på att gå ner på knä. Men allt gick bra och hon lärde sig av det! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0