Lätt pass i lilla ridhuset.

Jag hade ju som sagt en jävla huvudvärk innan, så jag gick och la mig och vilade lite. När klockan sen blev 7 tänkte jag att jag fick väl dra mig ner till stallet. Väl där så var där ju såklart ingen. Hela tävlingsplatsen var tom.
Var där i max fem minuter, sen kom där en bil. Anna och Matilda! Tack gode gud, typ. Så jag kunde rida också :)
Mache fick sig ett litet pass i lilla ridhuset. Matilda skulle hoppa lite med Rambler, så vi gick först in i stora, men där var inga hinderstöd. Sen såg vi att slussen mellan ridhusen var tom så vi gick helt enkelt in i lilla ridhuset där igenom. Mache har gått där igenom en gång innan och då blev hon ledd hela vägen. Idag gick Anna före en gång och då gick hon lugnt. Spände sig såklart litegrann men vilken unghäst gör inte liksom? Vi lät den iaf stå öppen, orkade inte stänga den. Efter tio minuter gick jag själv igenom den, hon gick snällt in men sen är där en liten kant i slutet, så där tittade hon lite, men jag bara la till skänkeln lätt och förväntade mig ett skutt så jag släppte efter på tyglarna. Men det var inga problem, gick snällt fram, trampade till och med på det mörka vid linjen. Inga problem alls! Snacka om att hon litar på mig! :'D
Passet i sig gick bara ut att få henne mjuk i kroppen. Hon fick vila igår efter hoppningen i förrgår så hon var ju samtidigt pigg. Däremot kändes hon verkligen super i kroppen, var superenkel att rida. Gjorde precis allt jag bad om. Gud vad jag tycker om den hästen alltså!
I slutet la vi bara en bom längs medellinjen, jag red runt och skulle prova göra ett byte över. Gav hjälpen över och ledde till höger, första försöket bytte hon helt på. Lite träning till på henne sen kan hon hela galoppombyten! Helt underbar! <3

När jag kom av hästen hade huvudvärken släppt helt. Skönt, det märktes att jag behövde det :))

Som man ser så gymnastiserar hon gärna sin kropp när det står hoppning på schemat. Välförtjänt vila får hon iaf efter varje hoppass :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0