Kallt!

Ikväll var det faktiskt riktigt kallt ute! Himlen var helt klar och det fanns ute ett moln så långt ögat kunde nå, så det är väl därför. Annars var det himla varmt idag!

Jag vaknade ganska tidigt, åkte ner till stallet vid 12 halv 1 nån gång. Innan dess letade jag och pappa upp en låsbygel till mitt skåp, nu jävlar ska inte fler saker bli snodda! ;)
I stallet sopade vi och tvättade saker. Tog in alla hästarna och gav dem mat. sen åkte jag och pappa till Ridvaruhuset och handlade ett par ridbyxor. Det fick bli i strl 38, som tur är är det stretch så det går att ha dem ändå. Ännu bättre är att jag kan med lätthet ha dem i vinter med termotights under ;)
Därefter fortsatte vi till tyringe och köpte strumpor till mig, ett lås och tandkräm också till resan. Därefter direkt tillbaka till Perstorp, in på netto och handla schampo, balsam och duschtvål. Och även lite att äta ;)
Vi körde också upp om mamma och hämtade resväskan, kan ju va bra i ha liksom. Sen ner i stallet igen och släppa av mig.
När allt var färdigt till första lektionen red jag chamme. Superfin idag igen! Hoppas verkligen Danne är nöjd när han kommer tillbaka :))
Sen sopade jag lite och så i stallet, letade upp ett täcke till Chamaro också, inte världens enklaste, han har längre rygg än de flesta hästar och har antingen 155 eller 165 :P men jag hittade ett och det gick bra.
Inför sista lektionen red jag igenom Della lite. Länge sen sist så hon var en aning stel i vänster. Men hon släppte fint och gick på serpentiner i båda varven i bibehållen galopp. Både bibehållen och med enkelt byte så hon var jätteduktig.
Senare släppte vi ut hästarna, och nu kommer jag tillbaka till att det var kallt, jag slängde faktiskt på täcken på alla hästar som jag tog ut, tyckte det var lite kallt annars. Klart de klarar sig men vi vill ju att de ska ha energi till ridningen och inte behöva slösa den på att värma sig ;)

Nu har jag precis sett klart på Pirates Of The Caribbean 3 och ska sova nu. Tänkte börja packa imorgon! Och dessutom ska Mache ridas då igen och även Chamaro :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0