Hopplektion och en piggelin

Chamaro fick vara med på en hopplektion idag! Han var jätteduktig :) Pigg med, för han har inte hoppat på halva sommaren :P 

Efter det så red jag Mache. Hon hade fått havre.... Alla vet vart det leder. Det blåste som in i också så jag stoppade bomull i öronen på henne och en luva över, och utan det tror jag hon hade varit ännu värre. Hon hoppade iaf och studsade hela tiden i början. Jag skrittade henne på en volt, böjde och gjorde en extra volt i volten om hon inte riktigt släppte. Sen var hon jättefin. 
Lite stressad i traven till en början och villa gärna springa iväg. Havhalter, halvhalter och sen var hon fin. 
Anna kom ut sen, eftersom jag frågat om hon ville sitta på henne lite :) Hon fick rida henne innan galoppen, dels för att hon skulle hinna göra vid Fashion och så till lektionen och dels för att hon blir rätt trött efter man galopperat. 
Hon skrittade iaf några varv, och allt såg väldigt bra ut :) Traven gick också bra och Anna var nöjd, tror jag iaf. Hon vill inte hoppa av haha ^^ Hon tyckte iaf hon var jättefin och ville gärna rida igen. :)
Galoppen var också fin idag, hon blev lite fjanträdd en gång men gick ändå förbi, bara hoppade lite åt sidan :)
Efter att jag satt in henne, gett henne vatten och hö så smorde jag tränsen och putsade av betten med en handduk. Lindade också ihop lindorna, tvättade benskydden och hängde upp dem. Sen gick jag med en höbal till Chammes och Habbes hage, och sen åkte jag hem för dagen. 

Jag börjar lika tidigt imorgon, så jag ska bara tvätta av sminket och sen sova :) Börjar med matte, sen APL snack och sist Svenska. Slutar dock tolv, så är hemma två! om jag har tur ;) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0