Gårdagen.

Japp, jag orkade inte skriva igår! haha, var skittrött när jag kom hem :)

Iaf, igår eftermiddags klockan 3 kom Torun och hämtade mig hemma, sen åkte vi direkt till Tyringe och mötte upp Malin där. Torun tankade lite och sen körde vi ut till bonden. Sen började vi fylla lastbilen. Vi fick med oss 95 höbalar à 12 kg hem! Det var tungt att lasta in :P
Väl i Perstorp så lastade vi av alla balarna och vi kom underfund med att lastbilen rymde mer än var boxen gjorde, trots att det var högre till tak och bredare. Vet inte riktig hur det gick till!
Och nu ser mina armar ut som om jag varit i slagsmål med en katt. Tur iaf att jag tog en långärmad tröja på mig :P

Efter detta red jag Mache. Hon var väldigt ofokuserad igår, och gick och kollade på allt annat. Dessutom hade hon inte riktigt samma energi som hon brukar, det kanske var för att hon inte fick havre dagen innan eller vad vet jag? Iaf, jag red henne så mycket jag kunde. Hon såg fin ut iaf, tur det såg bättre ut än vad det kändes! Men alla har väl såna dagar också.
Innan passet tog jag fram mätstocken och mätte henne, hon har växt en centimeter! Men jag blev bara himla glad på henne, för hon stod helt stilla och blev inte heller rädd för den :') Hon har nog slutat titta på allt, och kanske kan jag börja träna med sprayflaskor. Det har jag inte velat innan, för hon har varit en så orolig själ. :)
Efter det körde vi vatten till Callo och Loppis och sen handlade till Torun, innan vi red en häst till. Hästen jag red var väldigt duktig och fin :)) Torun red Habbe lite, för han behövde ridas igenom. Och ja, det behövde han! Josse fick sitta upp och känna på honom sen igen så det gick bra :)

Idag blir det kanske uteritt med Torun, Josse och Mia. Kan bli kul! Längesen nu :) Får se vilken häst jag väljer :) Della behöver också ut och galoppera.
Annars blir det Mache och den andra jag rider också efter det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0