Fyra hästar senare..

Sitter jag här vid min dator på mitt rum hemma hos min pappa. Har flyttat hem för ett tag nu, utav personliga skäl :) Inget mellan mig och Krille, han är fortfarande min älskling! :)
Idag har jag varit flitig känner jag! Först när jag vaknat och ätit frukost så dammsugade jag hela huset och diskade upp och tvättade av diskbänken. Sen åkte jag med pappa upp till Krille och hämtade mina ridkläder som jag glömde där igår, samt min cykel. Sen åkte vi ner till stallet och jag red Cindy. Hon var pigg idag men vi tränade mycket halter, ökningar och liknande. Hon har svårt för att göra halt och därför blev det myyycket träning på det. Sen gjorde hon superfina längningar efter!
Hon bockade nästan till och med i galoppen för vi gasade på lite på en större sträcka och lät henne sträcka ut. Då skakade hon på huvudet och svansen gick som en visp! Haha, söt var hon :)

Efter det red jag Mache som vilat i två dagar. Det gjorde inte så mycket dock, hon stod stilla och snällt på plats när jag hoppade upp. Men sen ville hon gärna lägga sig och dra i bettet, och hon är rätt duktig på det. Hon ska gärna hålla i det, men inte dra det framåt så hela jag dras ur sadeln. Men hon skärpte sig sen och var duktig!

Nästa häst var nog dagens bästa! Däremot skriver jag inte om den, utav respekt för ägaren :) Men den var super iaf!

Della blev dagens sista häst, och hon var också duktig. Jag red henne varken speciellt hårt eller länge, utan gjorde mest lösgörande övningar och lite samling och så. Detta pga att hon vilat sen i onsdags :) Så det var mest lite strechning av kroppen :)

Imorgon blir det de tre sistnämnda hästarna, och sen hämta hö med Torun. Tänkte att jag faktiskt kunde hänga med där ju :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0