Första dagen på ridlägret = check!

Ja, alltså inte mitt ridläger. Men Torun började ett nytt ridläger idag, 9 barn (!!!!) och alla är ungefär lika långt komna. Detta är det lägsta lägret hittills i år :) Tror jag iaf O.o

Idag fick jag iaf rida igenom Exet, för att han inte gått på ett tag och det är inte så bra då att sätta upp en oerfaren 7-åring på ryggen då. Så jag fick rida honom lite, och han va faktiskt superfin! Han dyker inte som han gjorde förr, utan man kunde lyfta upp honom utan besvär. :)

Mache red jag senare på kvällen. Passet gick väl halvbra, hon blev distraherad många gånger och hade svårt att slappna av sen. Första när det kom ett sto med föl dit, och sen när de åkte. Sen när Missy och Fashion försvann ur paddocken för att skritta runt anläggningen och sen när de kom runt backen på asfalten. Och därefter när de skulle gå in i stallet. Sen hade hon lite svårt att släppa det och spände sig varenda gång vi travade emot backen eller mot stallet, så jag fortsatte helt enkelt att rida tills hon gick avslappnat runt. Då gick det faktiskt relativt bra :)
Imorgon hade jag tänkt hoppa lite på banan! Busig tänkte ta med sin kamera så då kan jag få bilder också :D Äntligen! Lite nya bilder betyder nämligen ny design och header ;) Därefter tänkte jag rida ut med Malin något varv i skogen :) kan bli kul!

Oh, förresten, jag tvättade en av Maches boxväggar idag, det blev en makaber skillnad om vi säger så! Imorgon ska jag fortsätta med en vägg, och kanske lite till om jag hinner :) Tog 45-60 min ungefär :)




Fina Kex! 
Min min på bilden är ju för jävla rolig, men det är för att jag visslar på honom för att han skulle lyfta sig lite :P

Kommentarer
Postat av: Sofie

Världens finaste Exet :')

2012-08-06 @ 22:08:07
URL: http://svridponnyer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0