Finaste Harald!

Jag hann inte skriva något igår, men när jag kommit hem från skolan så red jag först en häst och fick sen en till senare, som inte var planerad att rida :) Mache fick vila, jag kände inte att jag hann då.

Idag började vi med matte, ingen räkning men en massa prat bara. Sen hade vi biologi, samma där, bara prat. Sen hade vi vår första ridlektion för terminen. Jag fick Harald! :D
Jag skulle longera honom innan och det var nog klokt för han bockade några gånger på linan. Men sen blir han lätt stressad när man linar honom så vi slutade sen.
Lektionen, som var den första för terminen och därmed också hästarna första sen sommarbetet, gick över förväntan! Harald var sen väldigt mjuk, lugn och avslappnad. Han slog sig fri lite i övergången från galopp till trav men annars var han super! Efter ungefär halva lektionen tog han ordentligt stöd i bettet, utan att hänga sig och hade väldigt bra takt och rytm i traven. Han blev rätt svettig, men som sagt, första lektionen ;) Han var iaf riktigt fin idag! Lagom pigg och avslappnad ändå :)
Jag fick beröm för mina bakdelsvändningar, och även ett tips. Jättekul! Men det är såklart mestadels Toruns förtjänst, hon är den som lär mig ;) :D
Sen slutade jag. Så vi tog bussen 12.24 och bussen hem sen 12.48 och jag var hemma strax efter två.

Nu ska jag gå ut med vovven, fixa lite i köket och sen åka ner till stallet :) Mache ska iaf ridas idag, prio ett blir det! Sen får vi se hur mycket jag hinner ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0