Bra tisdag!

Jag varken hann eller orkade skriva igår, så det får bli nu istället :P
Igår red jag Della på banan lite, red igenom, åttvolter i galopp med enkelt byte på mitten och utan och red halva i förvänd galopp. Det gick jättebra, hon bär sig bättre och bättre! Sen galopperade jag runt hela något varv i en samlad men friskt galopp.

Mache fick sig en träning för Torun igår och hon var superfin! Vi fick rätt på en del av hennes ovana att glappa i tygeln, vilket förstås är mitt fel. Jag är för snäll med henne, när det gäller sånt, så jag lättar gärna lite på tygeln när hon drar fram näsan och när hon sen drar tillbaka den igen så han hon ingen tygel = glapp. Iaf, så red jag istället igår för att följa hennes mun utan att vara hård i handen, men ändå hålla kvar när hon gjorde så. De lär ju sig ganska lätt de där små ;) Galoppen var iaf jättebra! Lätt och luftig och inte tung i framdelen :))

Därefter red jag en till häst, sen åkte jag hem och mös med min pojkvän! Lite ungsmackor och simpsons ;)

Idag vaknade jag och trodde jag sovit i en hel evighet! Kollar på mobilen och klockan är 07.54, så jag hade inte sovit så länge :D När jag vaknar självmant efter 8 timmar så betyder det att jag har sovit ut allt jag missat. Som i början av sommaren sov jag från tolv till tolv ungefär, och mestadels för att jag verkligen inte gick att väcka! Snacka om att jag behövde sommarlov!
Idag ska jag till stallet och hjälpa till i ett par timmar. Därefter ska jag hem och kolla på hoppningen som börjar 13.00 och pågår till kvart över fem, så den sista delen får jag titta på på anläggningen. Ikväll ska jag nämligen hoppa en Pay n Jump med Della, en 90, inför hemmatävlingen den 26 :)
Juste, Patrik och Tinne kom vidare till Küren och jag hoppas verkligen vi får en medalj där! Ärligt talat tyckte jag faktiskt han fick mindre poäng av vad jag trodde han skulle få, han red inte sämre än andra och han fick sämre poäng än de som hade missar :/ hm..
Iaf, idag avgörs hoppningens individuella ställning och nu får vi hoppas på svensk medalj! Heja Rolf-Göran och Casall, Henrik och Allerdings och Jens och Lunatic! :D:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0