Träning för Micke Nolin.

Idag hade vi första hoppträningen för Micke Nolin. Det gick bra, men det första han sa nästan om Gunvald var att han hoppar lite när han själv vill. Och det fick jag snart red på, när vi kom på en linje med tre galoppsprång och han tog två och sen tog han ett jättesprång över det andra hindret. En normal häst hade nog trampat om eller så, men inte Gunvald, näe han hoppar låååångt istället för att spara sin energi och hoppa lite långsammare.
Men resten av träningen gick bra, sista gången vi hoppade blev det väl egentligen bäst, då hoppade vi linjen på långsidan och sen igenom kortsidan och in snett igenom på en oxer.
Det enda negativa han hade att säga var att jag tittar neråt och har lite förkärlek till att sätta mig ner i sadeln :)

Sen åkte vi till väla och därefter Ikea och åt. Men inte för att jag åt något, mådde inte så speciellt bra ;/

När vi sen kom hem, vilade jag mig lite och sen red jag Ma Cherie och hon var jättepigg och blev superrädd för Nemo när han spann bakom henne :P Fia var i ridhuset samtidigt och tränade med Nemo och när de började snurra där så såg bara Ma Cherie det i spegeln, vilket resulterade i att hon höll på att krypa ur skinnet :P "WAAAAH, en SNURRANDE häst!!!! Han är jättefarliiiig!!!!!!" typ. Så mamma kom snällt in med en longerlina så hon fick springa av sig lite energi :)

Sen hoppade jag upp och red, och började ställa lite mer krav på henne, att hon skulle inte få bestämma tempo eller gångart och hon skulle gå sålänge jag bad henne om det. Allt gick bra och hon skötte sig jättebra, med tanke på att det var första gången i sitt liv som hon haft en westernhäst omkring sig.
Fia tyckte iaf att hon hade ett väldigt luftigt steg, vilket hon har och att hon har en naturligt bra galopp. Samt att även fast hon har mycket dressyr i sig så är hon väldigt sportig i typen och egentligen en perfekt liten hopphäst. Hon hoppar juh stort, så med lite träning och tålamod så hoppar hon nog 1.20 sen :)

Jag provade också att ta ett hinder efter och det låg endast på 60 cm. Först var det jätteläskigt så hon stannade, men försökte gå över det och det ville jag inte för hon blir lite rädd när hon slår i :) Så jag svängde runt och kom på det i trav och hon tog ett STORT språng över, så det är juh inget fel på hennes hopptalang iaf. Det konstaterade Fia också, det är juh inget fel på hennes bakben iaf :P
Tänkte försöka komma igång lite smått med hoppningen också, men det är helt och hållet i Toruns händer :) Dressyren är juh viktigast för henne, så hon lär sig att bära sig själv, även fast hon är riktigt duktig på det redan :) Hon är juh så sablans lättlärd, och hade hon inte varit det har vi fortfarande varit på longeringen vid det här laget :P

Jaja, men nu ska jag sova för jag ska upp tidigt till skolan imorgon :)

/Linnea


Vad är det som händer?! ;(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0