Internet äntligen!

Äntligen har Krille fått internet till Sjöhultet så jag kan blogga härifrån också! :D Men det är bara mobilt, vilket betyder riktigt dålig täckning = no pictures.. Men det får vi kanske överleva. :)

Det stod dressyrträning idag på schemat för Ma Cherie. Och det gick verkligen inte bra. Asså, det var nog det sämsta ridpasset sen början på henne ;( Hon blev rädd för allt omkring sig, gick inte fram nästan alls och sprang slalom över banan. Så nej, inget bra pass. Jag red dessutom asdåligt (kanske var därför hon inte gick som hon brukar) och kände mig verkligen jättedum som faktiskt red idag. Jag har varit konstigt arg och bitter de senaste dagarna och även fast det kanske inte märks utåt, så blir jag sur för minsta lilla, som jag brukar ha tålamod med.. Hmm, konstigt. ;/ Jag red iaf i alla gångarter, sen gick jag in. Typ en halvtimme innan alla andra. Men älsklingen blev så trött i huvudet av allt hoppande åt sidan så hon var trött redan efter det :/
Sen smorde jag igenom hennes träns, det är fortfarande hårt eftersom det är nytt (eller nytt och nytt, köpte det juh på falsterbo). Fint blev det iaf!

Efter sista lektionen skulle jag hoppträna med Della. Hon hade vääldigt mycket energi och låg på bettet hela tiden. Jag red först igenom henne så hon blev mjuk och fin i sidorna och hon bar sig sjukt mycket bättre i galoppen nu, så jag önskade nästan att dressyrKM var nu istället x) Men iaf, sen hoppade vi lite hinder och hon var väldigt lyhörd och sträckte ut sig ordentligt utan att bli flack. Så det känns faktiskt bra nu igen. Vi ska träna igenom helgen nu, och sen ska jag inte träna förrän nästa fredag igen.

Men men, nu ska jag njuta av resten av min kväll och om ca 2 h 20 min är det den tionde = älsklings och min fyra månadersdag :D

/Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0