Fyra månader.

Igår var det fyra månader för mig och Krille :) Tänk att tiden går så fort.. :D

Jag hade morgonjour så i åkte till Perstorp strax efter 10. Väl där gav vi hö till alla hagarna som skulle ha hö och fodrade Ma Cherie och Dunder som står inne hela sin höranson och kraften. De fick halva i morse tidigare.
Därefter mockade jag stallet och strödde i boxarna och sopade efter så det blev rent och snyggt där. Sen hjälpte jag till på städdagen som var på anläggningen. Gjorde lite allt möjligt. Krille hade redan blivit haffad så han hjälte Ronny att kratta och så efter att han grävt upp hela vallen runt hela lilla paddocken. Där var en fet vall typ 50 cm in från staketet som blivit när de harvat och så. Och den finns inte längre nu :)

Efter allting så red jag Ma Cherie. Det gick bra, hon hängde sig lite väl i tygeln igår, hon liksom tog tag i bettet och drog ner huvudet och sen bara sprang hon -.- Men, hon fattade galopp direkt av bara galoppskänkeln nu i högervarvet, jag behövde varken smacka eller använda spöt :D Vänstergaloppen är det fortfarande jobb med ;)

Just nu käkar jag frukost och sen ska vi till Perstorp igen :)

/Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0