Dressyr + hopp.

Idag har jag först varit i skolan och haft kul åt min svensklärare som höll på att garva ihjäl sig xD

Sen kom Krille och så stack vi till Åstorp och var i Dannes crib lite tills vi kunde hämta Krilles bil på verkstan igen. Så vi glodde på film, och lite så. Danne kom senare och skjutsade även oss till verkstan så vi slapp gå den biten (a) :)

Väl i Perstorp red jag först dressyr på Calorie och det gick jättebra. Mia har gjort ett fantastiskt jobb med henne, hon är faktiskt till och med lite seg nu :P Fick jobba ganska rejält i galoppen för att hålla ihop yttersidan för stödjer man inte henne som en planka på yttersidan så bryter hon av till trav och kastar bogen åt sidan så det gäller verkligen att rida och hålla om henne. Men allt gick bra och vi fick bra beröm.

Sen var jag på "sammanträff" med allsvenskan och fick mat och så. Och även ont i mina höfter eftersom jag inte får springa egentligen :/ Men men!

Senare tränade jag hoppning med Della och hon var supermjuk och jättefin i alla gångarter! Jag tyckte verkligen om att rida henne idag, och hoppningen gick skitbra. Hoppade av jättefint. Vi fick ett stopp en gång för jag tryckte av vid ett tillfälle när hon inte riktigt kunde hoppa av men det var juh mitt fel. Men språnget efter, asså hon brukar aldrig trycka av så hårt från marken, men hon riktigt stampade av från marken! :o Skitfint, så det känns verkligen super inför söndag :)

Ma Cherie hann jag faktiskt inte rida idag, men alt kludd med träningar och saker så hon fick vila, men det mår hon inte illa av :) Jag får rida imorgon efter dressyrtävlingen så hon blir riden iaf.
Della ska bara ridas igenom lite imorgon och mjukas upp lite i sidorna, sen ska hon göras i ordning inför tävling på fredagen :)

Vi hörs!

/Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0