Boxvila.

Ma Cherie har boxvila igen. Hon har lyckats fastna i en tråd i hagen och har sår över hela högra bakbenet. Som tur är är det mest bara sådana sår där pälsen skavts bort, men där sitter ett på utsidan mellan skenbenet och senan och hela benet är svullen från hasleden till kotleden :( Vi har provat med jodopax omslag, med promenader, att bara släppa ut henne i hagen så hon får röra sig ändå, vi har tagit tempen på henne och hon är inte halt, det stramar bara lite så hon vill inte böja på benet helt. Ingenting får svullnaden att gå ner och benet är varmt också.
Så nu har vi börjat med butta och boxvila, så får vi se om det blir bättre, annars får vi be veterinär Cato titta på det :)

Ja, hennes skada har juh gjort att jag inte kunnat rida speciellt mycket i veckan. Jag har bara ridit i skolan, vi hade hoppträning för Micke Nolin i torsdags och det gick super. Han gav mig tummen upp till slut, utan kritik, så det kändes bra. Gunni var först lite loj, men när hinderna kom upp på 95 så hoppade han super!

Idag tränade jag dressyr på Dunder och det tog ett tag innan han gick igenom i både bogarna och i ryggen men sen var han jättefin. Han blev trött som fan bara och svettig så han slapp gå nästa lektion också, kanske lite jobbigt efter ett tungt dressyrpass. Jag krävde ganska mycket av honom också, för han fick inte gå där han ville. Han ville gärna hänga sig i en lägre form där han slipper arbeta så mycket men jag lyfte honom så han gick i jobbeform :)

Senare hopptränade jag lite med Calorie. Hon blev aldrig riden idag så hon fick hoppa lite :) Det gick bra btw.

Nu ska jag sticka hem till Sjöhultet, men vi måste hem tidigt imorgon. Sen får vi se om det blir någon tävling eller inte.


/Linnea

BTW, ROBIN GICK VIDARE TILL KVALET I IDOL!!!!!! GO ROBIN STJERNBERG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0