Dagens ridpass

Harboe:
Han var skitfin idag efter ett tag, jag tror stretchningen igår gjorde underverk för han var villig att jobba med valvens nästan direkt idag. Vänstersidan är det fortfarande mycket jobb med men han slog nästintill ingenting med huvudet idag och slog sig bara fri tre-fyra gånger så det har blivit stora framsteg! Jag fortsatte efteråt med stretchningen i benen och han var inte lika ovillig idag som igår :) sen lossade vi hans rygg och korsmuskler lite med två hovkratsar och tryckte upp ryggen lite med en hovkrats. Jag sa också det till Torun att jag gärna fortsätter att rida honom efter allavenskan tills han blir såld :)

Mache:
Idag var hon ett litet nervvrak i börjar och hoppade lite omkring :p Torun bara "vilken vildhäst :o" hähä :p men jag red lite först i alla gångarter och sen lade vi om sadeln lite och sen fick Torun hoppa upp och känna lite på sin bebis :) hon vet lite mer om hur och när man kan säga till en unghäst :) det gick bra och jag tror Torun tyckte hon var fin. Sen fick jag rida lite till så kunde Torun hjälpa mig mer eftersom hon visste hur hon var nu :)

Imorgon är det skolan igen och hästbyte, jag hoppas jag får den hästen jag önskade :)
/Linnea


Kommentarer
Postat av: torun

Ja jag tyckte om att rida henne) lätt. Mjuk. Och tjänst villig )

2011-10-24 @ 05:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0