Update.

Ja, nu har halva lovet flutit förbi. Jag har egentligen inte fått så mycket gjort, förutom att Harboe gick igenom helt häromdagen så han har slutat slå med huvudet i galoppen om man sitter ner och det är en väldig föränding det blev på honom :) Han jobbar på hur bra som helst och jag har även börjat träna markarbete och småhinder med honom. Han blir väldigt lätt stressad när han hoppar och spänner sig, men igår när jag hoppade gick han i samlad galopp innan hindret och var avslappnad och till och med pigg på att hoppa utan att dra iväg, för det är något som han är duktig på också :) Att dra iväg alltså ;) Men jag känner att det bara går framåt med honom och eftersom jag får väldigt mycket tid att rida honom har jag tid på mig att rida till honom och bygga honom :)

Mache går också bara framåt och framåt för varje dag. Hon blir piggare och starkare också för varje dag :P Både idag och igår fick jag styra in henne i väggen för att kunna påverka henne på något sätt, för hon biter tag i bettet, på det dåliga sättet. Och vet ni vad hon gör? Hon springer rakt in i väggen :o En normal häst brukar stanna men inte hon :S Fast sen och andra sidan sprang hon rakt in i bogen på mamma som föl x) Jag är inte förvånad.
Men hon går bara framåt för varje dag som går, igår gjorde vi åttvolter i galopp med ett enkelt byte på mitten. Och under samma pass gjorde vi skänkelvikningar, så hon är faktiskt väldigt intelligent som fattar så snabbt. Jag kan ge henne nääästan samma signaler som på en av skolans hästar och hon gör skänkelvikningen nästan bättre än vad de gör ;o Det är kanske det intelligenta som gör att hon springer in i väggen, hon tänker kanske "Hah, du tror jag kommer stanna bara för att du ställer mig mot väggen, men där har du fel serru!" haha! För när jag väl ställer henne där så fortsätter hon att springa från sida till sida så jag får parera henne hela tiden, för att hon inte ska smita. Hon är inte dum inte!
Idag red jag henne på en hoppträning för Torun och det gick bra, det var lite läskigt när hon först skulle hoppa över hinder istället för att bara springa över markbommar. Då hade juh det ändrat form så då stannade hon till, men hoppade istället från stillastående. :)
Imorgon ska båda vila, för vi ska inte ens till perstorp liksom ;)

/Linnea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0