Onsdag.

Jag har precis kommit hem från skolan nu. Idag hade vi ridning i morse och jag rider Lill-Gurra som hon kallas, men hon heter Amenhotep :P
Jag är iaf riktigt nöjd med passet. Hon var stel och seg i början, gick lite som en körhäst i hörnorna och jag fick henne liksom aktiverad innan jag fick ett spö så hon piggnade till :) sen red vi markarbete med galoppbommar och Ann varnade mig för att hon kunde bli stark och dra iväg. Men det gick faktiskt förvånansvärt bra! Hon höll samma rytm igenom hela serien även om det var hinder efter :) sen gick brandlarmet. Så vi fick utrymma och gå ut med hästarna. Efter ca 10 min gick vi till utebanan och red där istället :) där red i på en volt och red igenom hästarna i trav och sen lade vi ner dem :) när Ann pratade med mig efter så sa hon bland annat att det gick förvånansvärt bra för att va Gurra, och hon höll med om allt jag tyckte hon var. Till exempel framtung innan hon gick igenom helt och började jobba bakifrån. Och att hon var stel i början och hon skrattade lite när jag sa att hon var som en körhäst i början :p
Efter hade vi matte och sen lunch och därefter naturbruk. Sen åkte jag hem :)
Idag blir det inget Perstorp, hästarna får helt enkelt vila.
Imorgon ska jag vara banfunktionär på sm:et som går i helsingborg :) chill dag ändå, börjar 8:30 och slutar 13:00 :) och på fredag börjar jag 11:30 och slutar 16:00 :)
/ Linnea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0