Lill-Gurra

Så kallas hästen jag rider för tillfället, hon heter Amenhotep :) Idag hade vi markarbete igen. Jag missade dressyren i måndes men vi har två veckor till på oss så det är juh lugnt :)
Tillbaka till markarbetet. Hon var vänsterställd igenom hela framridningen i princip, men hon var faktiskt lättare att böja och ställa idag :)
Vi hade en övning först med travbommar, åtta stycken med 1.10-1.20 m avstånd. Detta gick super! Snäll och medgörlig hela tiden och rusade inte ett dugg :)
Sen bytte vi till galoppbommar. Det gick också super och hon behöll sin takten och balansen igenom hela serien :D
Sen lade vi upp det till fyra studs och även här behöll hon sin takt och balans så det gick som smort igenom :D
Även idag fick jag superberöm, Ann var väldigt nöjd, och jag också för den delen :)
Imorgon ska vi ha hoppträning för Micke Nolin och det ska bli spännande om han tycker som Ann :)
/Linnea


Kommentarer
Postat av: Tova ♥

Fin blogg du har ! =)

2011-11-19 @ 15:33:47
URL: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0