Dressyrallsvenskan omg 2.

Igår var det andra omgången i allsvenskan i dressyr för i år. Tyvärr gick vi inte vidare till finalen men alla kämpade bra ändå :)
Della var fin i förklassen, dock hade hon precis kommit på att Pia också var på tävlingsplatsen och trots att hon hatar henne hemma så älskade hon henne här och skulle helst hoppa in i transporten tillsammans med henne :s :p
Hon gick alltså och gnäggade hela tiden och spände sig men jag red programmet säkert och utan att stressa så det räckte till 60,69% och en andra plats! Jag fick ett schabrak och en rosett :)
Efter sen en timme så var det defilering och sen red jag ute förrän 3 h efter det. Så det blev inte så mycket gjort där, bara sitta och prata lite med perstorpsfolket. Sen när jag red fram för förklassen kände jag att hon spjärnade emot och var omöjlig att komma runt. Hon var pigg och så men ville inte gå fram riktigt för skänkeln. Sen efter några varv på volten stannade jag framför Torun och mamma och sa "jag tror hon är kissenödig :o". Jag fick iaf rida henne så bra det gick där och red mycket övergångar för att ändå få igång ryggen . Sen när jag gjorde halt i ett varv, gick fram igen i trav och bytte varv och tryckte till henne där på insidan så höjde hon ryggen märkbart mycket mer.
När jag sen kom in på volten skrittade jag henne på längre tyglar och stannade och ställde mig upp och visade att hon faktiskt fick kissa om hon ville genom att klappa henne på halsen. Men hon började skritta igen då och skrittade två varv typ innan hon självmant gick in i samma hörna. Där gjorde hon halt, väntade lite och sen kissade hon :) sen var hon hundra ggr bättre att rida på :D
Lagklassen fick jag 67,5% och därefter på häst vid hand fick jag 74%. Häst vid hand blev jag fyra på i min kategori alltså precis utanför, och laget blev också fyra men det var bara tre placeringar :/ så precis utanför där med :)
Annars var det en lyckad dag :)
Ma Cherie och Harboe fick vila, hemma tävlingen pågick fortfarande när vi kom hem så det fick bli så :) jag bara mockade hos Ma Cherie och sen åkte vi hem :)
/ Linnea


Kommentarer
Postat av: Mysan

Fin header! :D



Kolla gärna in min blogg och följ på bloglovin?

En kommentar skulle inte heller sitta fel ;)

2011-11-13 @ 20:35:26
URL: http://mysancarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0