Breathing new oxygen.

På tal om att andas, jag har såna feta spänningar i ryggen som gör det svårt att andas. Inte riktigt najs om vi säger så :/

Idag, måndag, hade vi ridning i skolan. Lill-Gurra skötte sig bra, hon var brunstig bara och skuttade till en gång men annars gick det bra :) fick beröm för en stadig hand, så det har förbättrats eftersom de sa att den var lite orolig i början av terminen :) problemet är att jag ibland viker den lite, men det är bara att jobba vidare!

När jag kom hem till åsljunga åkte vi först till sjöhultet och åt och sen vidare till Perstorp. Där red jag Missy istället och det gick super bra. Lite stel och kantig i början upplevde jag henne som men efter lite halter, ryggningar, övergångar och galoppfattningar blev hon mer rund i gången igen. Sen gjorde jag lite tempoväxlingar, skänkelvikningar och skolor mot stelheten. I galoppen red jag även in yttersidorna så mycket så hon trampade runt på en ca tre meter i diameter stor volt med bakbenen och frambenen gick runt i ett yttre spår :) Hon samlade sig väldigt bra och hängde sig inte alls i bettet :)

Det är faktiskt bra att ha en häst som man slipper lära utanför hela "utbildning av unghäst"-biten. Man kompenserar upp och får mental energi till ridningen så man blir mer positiv. Jag måste ge all min mentala energi till Ma Cherie för att det ska bli så bra som möjligt, och då behöver jag någonstans där jag kan samla upp energin igen. Missy är en sån häst som man kan göra det på :) testa sina kunskaper och känna att man kan :)

/Linnea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0