We hate turbulence!

USCH! Vad jag har varit dålig på att uppdatera. Känner att jag haft mycket att göra :S

Men det har hänt mycket! Jag har inte varit hemma sedan fredes morse typ. Har i och för sig haft datorn med mig, men det är inte riktigt enkelt att finna tiden att blogga i mitt hektiska liv. :) Det ska bli förbättring, I promise!

I fredes red jag Chamaro på en dressyrlektion, så sjukt fin var han. Marika fotade lite, har faktiskt snott bilderna lite så ni kan se på ett ungefär hur han gick :)


Chamaro :) ♥

Igår var det tävling. Sjukt kul att hoppa ponny igen och Della var så fräsch! Hon hade kunnat hoppa tre banor till kände jag efteråt :D Tror vi kanske kan hoppa högre i slutet av detta året/början av nästa. Om jag får tävla henne för Annica förstås :) Men jo det gick bra, Totte tyckte om min omhoppning i andra klassen, tyckte jag red skitbra igår och det är alltid roligt att höra! Hamnade precis utanför placering i andra klassen, det skilde 2 hundradelar på sista placeringen och mig. Vinnaren hade typ 25.84 och jag hade 26.34. Fyran hade 26.32 -.- Sånt är såååå surt! Men jag tror att om jag tränat i veckan kanske jag hade kunnat få en liten rosett med mig hem (a) :P

Idag var jag funktionär på banan. Såg många superduktiga ryttare och ännu fler som inte hade där och göra. Tror varannan ryttare vägrade ut sig, rev eller fick ett stopp. Sen var det ett par avfallningar också. Helt sjukt asså, det skulle kunna varit en nybörjartävling så dåig kvalité som de höll idag.
Men en superduktig som jag faktiskt måste säga ett stort grattis till är Louise Cato, en tjej som tränar för Torun i både hoppning och dressyr och tävlar mycket med sin ponny Beata Vic. Hon hoppade två klasser igår och två idag och vann tre av dem. Så jäkla duktig av ekipaget. Det är inte dåligt min själ :) Lite roligt var det dock på banan när de kom in:
Jag - Åh, hon ska hoppa idag också :)
Petra - Vem är det då?
Jag - Hon tränar för min tränare, ibland även tillsammans med mig och hon red LC/LB igår och vann båda klasserna.
Anna - Den ser lite tröttare ut idag än igår.
Jag - Jo, men den tänder till i omhoppningen.
Petra - Ja här var en häst här igår som gick så säkert i grunden, i ett bra tempo och hoppade lugnt och säkert men som bara sköt iväg i omhoppningen så ett skjuten ur en kanon och hoppade allt!
Jag - Ja, det är den :)
Petra - Jahaa!

Haha, Petra är banbyggaren då :)

Efter tävlingen, när banan var inplockad så gick jag upp och kopplade in datorn i stugan för jag ville kolla bilderna från igår. Efter ca en halvtimme, när Simon kommit och gått så somnade jag där och vaknade inte förrän mamma kom typ en och en halvtimme senare x) Så jäkla trött asså! Jag somnade sittandes på banken också lite halvt. Sjukt. haha!

Mie blev tvättad idag också. Det var välbehövligt, om man säger så :P Men jag hann inte mer än spola halva vänstersidan innan vi hörde muller så vi tog in och tvättade henne istället och det var nog klokt för mindre än tio minuter senare kom åskan och det blixtrade och mullrade som sören. Men Mie blev iaf ren och fin :D Tvättade även manen denna gången så nu är hon helt ren :) Hon tyckte det var jätteskönt, ända tills jag skulle spola av schampot igen. När jag var klar stod hon och skakade som ett asplöv ev blåsig höstdag. Så jag la på henne täcket (som jag köpte igår btw, för 75 kr, ett riktigt fynd!) innan jag tvättade svansen. Men hon var verkligen jätteduktig! Hon blir bara duktigare och duktigare för varje dag som går, men jag antar att det är så det ska va? :)

Red Fashion senare. Hade magplatta på henne för att hon ska vänja så inför tävlingar och så i framtiden. Tyckte inte riktigt om att hon är oskyddad om magen när hon slår upp hovarna som hon gör :/ Och det gick bra! Red markarbete, la fram tre bommar med tre meters mellanrum och två sockerbitar bredvid bommen i mitten. Sen stegade jag 15 meter bort och la tre bommar där med fast med 2,5 m mellanrum istället. Så hon fick korta och länga sig och lära sig det på 15 meter och de sista gångerna hade jag dessutom bommer upphöjd i mitten men hon lyssnade tillbaka ändå. Så hon var jätteduktig idag!

Åt lite sen, satt i cafeterian och snackade. Sen bytte jag om, packade ihop allt och sen skjutsade Krilllis hem mig.

Så nu ska jag sova. Skola imorgon! Men det är ganska skönt. Det är bara denna veckan som är hel som är kvar. Därefter gå jag bara onsdagen nästa vecka och veckan därpå går jag måndagen, utklädningsdag på tisdag, lärarmiddag på onsdagkvällen och avslutning på torsdagen :D Så Jävla underbart! Så trött på denna skolan nu, så det finns verkligen inte.

Träffade Lis-Beth och Johanna idag också förresten och pratade lite med dem. Tycker lite synd om Lis-Beth som brutit knäskålen i två delar och går på kryckor :/ Usch och fy och tvi.
Bjuder på en lite bild från tävlingen eller två, och som ni ser är det Frida Elmlund som fotograferat :)


Lite fin var hon ändå igår :*


Hade hade!




Laidback Luke & Steve Aoki feat. Lil Jon - Turbulence

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0