Stars will shine so bright.

Shit, har inte bloggar på hundra år känns det som! Söndes alltså.
Men! Jag har haft mycket att göra de senaste dagarna och har blivit lite tvungen att lägga bloggandet åt sidan. Mycket har hänt, och träningen med Ma Cherie går bara bättre och bättre. Longerade henne i måndags och då gick hon i ett lugnt kontrollerat tempo i alla gångarter, traven var superfin! Fattade galopp direkt på kommando och rusade inte iväg utan var nästan på gränsen att bryta av utan att göra det. Jätteduktig var hon!

I går red jag Della lite. Hon var fin, lyssnade bra även om jag inte hade några sporrar på mig. Hon har inte blivit riden nu på nån vecka för hon har haft ett sår på frambenen som inte velat läka, så jag red henne först igår. Jättefin var hon.
Träffade också Jack i ridhuset. Lite roligt var det faktiskt, han stod som vanligt medans Angelica plockade av täcket på honom, så red jag fram till dem och ställde mig en bit ifrån. Jack brydde sig inte, inte förrän jag sa "Hej Jack!" då spetsade han öronen, tittade rakt emot mig och ville gå till mig, men Ange stoppade honom då Della nog inte blivit så glad x) Men han var så söt :') Anette sa att hon inte sett honom göra så mot någon innan :') ♥

Efter ritten gick jag in och borstade av Mie, letade upp ett tunt täcke och slängde på henne det. Det regnade liksom och jag tänkte bara promenera med henne. Gick upp till lilla, vände runt stenen där och gick tillbaka igen först för där var en häst i paddocken som galopperade och då blev hon lite uppstissad så jag tänkte vi går här så hon vänjer sig :P

Ange kom ut precis då också och de gick mot transporten men efter ett tag stannade hon Jack, vände sig och sa "Kan du komma och hälsa på din häst?" Jag bara "Min häst? :o" Hon bara "Ja, han får ingen ro annars :)" Naww :) Så jag vände Mie lite snyggt, blev lite rädd för bänkarna men det gick bra. Så hälsade jag på Jack lite och då suckade han nöjt :P Haha. Angelica kände inte ens igen Mie, hon trodde det var en annan häst x) Det är ändå positivt för det betyder att hon ändrat sig :)

Idag har jag varit i skolan fram till för en timme sen. Nu ska jag käka lite, titta Merlin och sen ska jag till stallet. Får se om Danne kommer idag annars måste jag rida Chamme idag för Simon ska nog ha honom på sin lektion. Om inget annat ska Mie ut igen. Undrar vad jag ska hitta på idag? Om Danne inte kommer står det mellan lek, longering, lös i ridhuset och promenad. Om Danne kommer blir det nog hängning/ridning :D

Juste ja, Jag fick tillbaka mitt musikprov idag som jag gjorde förra veckan; 61/64 = MVG! Underbart! Hoppas det blir lika bra betyg också :D

Hade hade!
Bild på Jack från en dressyrträning för Torun Hallström förra hösten:

Så jävla fin han var den träningen asså! Här är en film från den.





Manian - Welcome to the club 2011

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0