I'm no beautyqueen, I'm just beautiful me.

Idag var det fredag!!! Så jävla gott. Vi hade först bild, sen matte och därefter hörförståelse i franska nationella. Skit svårt vare. Inte kul nånstans.
Sen hade vi samhälle och stack sen ner till Ica och köpte pepsi, för jag kände att jag behövde det (a) Haha. Mamma kom och så köpte vi mat sen stack vi ner till stallet. Åt maten och tog sen ut Mie på en promenad :) Gick två varv runt anläggningen och släppte henne sen ett tag i ridhuset.

Senare åkte vi ner till byn och hämtade Torun, och mina skolkläder för att jag frös (a) ovanligt x) haha. När vi sen kom till anläggningen igen så hjälpte jag mamma att sätta fram läsk i kylen och så i cafeterian. Sen stack jag ner och red igenom Fashion inför tävlingen och fyfan vad fin hon var!!!! Så jävla underbar att rida idag så det är inte sant! Hon böjde och ställde sig direkt i båda varven och trots att hon är stel i vänster. Nej asså sjukt fin. Så det blev lite galopparbete och så. Öka/länga och korta galoppen på raksträckorna och lite byten över en bom. Sjukt jävla fin  var hon! ♥

Bytte sen bara häst och hoppade upp på Chamaro och red lektionen på honom sen. Jessie tog in Fashion istället. Idag måste fanimej varit en sjukt bra dag för Chamaro var sjukt fin att rida! :O Lite i början var han steppig och dum men sen när jag skällde lite på honom så var han så jävla fin så Torun sa att han aldrig gått bättre, han hade sån kraft i bakbenen så han orkade hålla sig i högre form nästan hela ridpasset. Och då hade han ändå gått en lektion innan. Men han var så fin så man blev riktigt glad över berömmet från Torun :') Så synd att jag inte fick bilder på honom för han var så fin :)

Sen vilade jag lite, hjälpte till att bära ner dricka och så i kylen där nere och gick sen och tvättade Fashion. Fin blev hon men hon frös så mycket i slutet så jag skippade manen (a) Den var ändå renast. Svansen var dock inte ren så den blev tvättade och hela hon blev också superfin. Årets första dusch! Ordentliga iaf :) Men som sagt så frös hon så jag la på ett fleece och gick ett varv runt anläggningen för att förhindra att hon blev stel i musklerna efter att ha stått still länge med kallt vatten över sig. Så det var mest för att blodcirkulationen skulle komma igång igen, sen fick hon mat direkt så hon blev varm rättså fort.

In till mamma igen, fixade lite och blev sedan beordrad av Danne att ta ut Mie så det gjorde jag. Jag blev dock både slagen och jonglerad med av honom pga att jag dissade honom två ggr på en minut x) Haha. Rätt åt honom.

Jag hängde på Mie idag med btw! Sen satt jag upp och travade också. Idag hade jag dessutom tyglar som jag kunde hålla i men jag höll mest i manen :P Dock så sa Danne igen att han skulle dra av mig om det hände något. Det hände inget :) Han kanske skulle dragit av mig ändå bara för att jävlas, men inte på Mie :P

Sen fixade jag Fashion. Friserade hennes man, svans och hovskägg. Mamma flätade svansen medans jag fixade hovarna. Sen slängde jag på ett täcke, lindade henne och satte in henne i boxen igen. Sen bytte vi om och cyklade hem!

Lång, händelserik dag :) Hoppas morgondagen blir likadan för imorgon är det tävling!!!!! Tagga :D
Hade hade!





Selena Gomez & The Scene - Who Says

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0