Atencion.

Har inte hunnit blogga nu på två dagar! Helt sjukt. Känns konstigt som fan :/

Jag kommer inte ens ihåg det senaste jag skrev om? Juste, söndagstävlingen. Ja alltså. I måndes hände inte så mycket, skolan och sånt tråkigt mög. Sen på eftermiddagen var jag i stallet, fixade Mie och hängde på henne. Sen satt jag upp helt och tog tyglarna till och med! Vi vågade till och med sätta i stigbyglarna så jag kunde ha stödet i dem i stället för på hennes rygg.

Efter "ritten" spolade jag henne också för första gången och gud vad bra det gick! Hon steppade lite och så men lite lugnande ord och bara lugna rörelse sen slutade hon och stod stilla, när hon märkte att det faktiskt var rättså skönt :) Sen höll jag fram slangen mot hennes mule och hon skulle lukta på den, så fick hon vatten på sig och så slutade hon och sen fortsatte det så ett tag. Ända tills hon kom på att det var vatten, då spolade jag mot mulen så stod hon och snuttade i sig det xD Fick det dessutom på film så jag håller på att ladda upp den nu :D Hon var så söt, man såg riktigt hur hon spände ihop läpparna och sen hörde man sånt suttande ljud ;*

Igår vad jag först i Perstorp, sen i Klippan och sen i Åstorp och sen tillbaka till Perstorp. Longerade Mie ett bra tag, tror jag longerade minst en halvtimme. Tränade övergångar och att hon ska lyssna på mig när jag säger till henne. Sen också mycket arbeta med handen så hon vänjer sig vid att jag tar i henne när hon ska stanna och så. Hon var dessutom lindad på alla fyra idag och det gick bra, lite läskigt var det när jag satt så länge vid benen på henne, men det får hon vänja sig vid ;p

Idag är det onsdag. Jag har precis haft mattenationella, men gick hem efter att jag tagit ett blodprov hos sjuksystern. Har känt mig så trött och låg i flera veckor så jag har liksom kunnat sova 8 h och sen vara vaken i en timme för att sen vara trött igen. Sen har jag haft en sjuhelvetes huvudvärk så det finns inte, så vi trodde att det var blodbrist men jag hade 137 och det är inte lågt. Jaja, vi får väl se vad som händer och fötter.

Nu ska jag kolla klart på The Last Song. Älskar den filmen, den är sjukt bra ärligt talat. En av mina absoluta favoritfilmer. Men har bara lyckats se lite grann åt gången de senaste två dagarna för att jag kommit hem vid 7, duschat, ätit och sen skullat sova 10. Hinner inte se hela då :p

Hade hade så länge iaf!




666 and DJ Bonito - Atencion (DJ Bonito Screen Cut)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0