Väla + Ikea + ridning.

I morse, kl 08:48, åkte jag och mammi till Hbg och Väla. Där skulle vi bara handla ett par skor, men det blev lite mer :P Invisible shield till min telefon, ett par jeans, ett linne och skorna :P Sen gick vi bort till Ikea och åt lite, fläskytterfilé med pommes, bearnaisesås och ratatouille. Supergott, verkligen!
Emma skickade och sa att de var på Max vid Ikea så när vi handlat lite, jag hade lyckats förälska mig i en soffa som verkligen inte såg skön ut men som var SÅÅÅ skön, så gick vi bort till Max och pratade med dem lite. Så tänkte vi att vi kunde åka med Emma och Henke till Klippan för att de skulle till lj-hed så slapp vi åka hela vägen med tåg och buss. Så vi kom till Klippan 20 över 1 tror jag och tåget skulle gå prick... Mamma ringde till Danne och frågade när han skulle till Perstorp och då sa han att han skulle köra typ nu, så han kom in om och hämtade oss i Klippan :P Så vi slapp faktiskt åka hela vägen till Perstorp med tåg :D Så skönt, för tåg är så långtråkigt ;o

Väl framme bytte vi brandvarnare i Klubbis och Danne bytade om innan vi gjorde iordning Chamaro. Sen bytade jag om och mamma och jag hämtade Missy och Fashion i hagen. De ville först inte komma, men sen ville de det ändå.
Fashion fick sig ett litet dressyr/powerpass på ca 30 min idag. Red mycket volter, rakstäckor, skänkelvikningar och övergångar i alla tre gångarterna. Fokuserade också mycket på galoppfattningar i vänstervarvet så hon skulle fatta direkt, för hon kan va lite kinkig i det varvet. Det gick bra tillslut och sen gjorde jag två till skänkelvikningar på diagonalen i båda varven innan jag travade av henne, och lade ner henne. Matingalen var också på idag och den accepterade hon efter ett tag, innan dess bara dansade hon med frambenen och skulle försöka slå av sig den :))♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0