Pony Time!

Idag red jag ponny på ridskolan för första gången på hur länge som helst! Superkul vare faktiskt :D
Häst: Cordelia
Humör: Pigg och glad, framåt och inte sur.
Outfit: Grönt schabrak, eskadronskydd fram, stübbensadel + sadelpadd
Pass: Ja, framridningen gick super, hon var låg och gick jättefint. Jag kunde dessutom känna att jag hade en häst i handen :D
Hoppningen var sen en massa linjer, första en serie med två hinder 21 meter emellan. Sen vare ett räcke i en hörna och sen ett dubbelt sockerbitsräcke en bit bort. Della var jätteduktig, lyssnade superbra och var ihop och blev inte flack. Jag hade henne mellan skänkel och tygel och när sockerbitsräcket var 1 m högt så hoppade hon superbra genom ryggen med ett runt fint språng.
Lyckat ridpass! :D

Sen var vi i klubbis ett tag, vi försökte lära oss RSprogrammet i datorn, funkade inte x) Vi gjorde precis allt vi kunde för att lära oss det, inte funkade det för det :P

Efter ett tag gick jag ut till Ma Cherie och gav henne en ordentlig borstning. Hon fick vila lite idag för Torun var sjuk så Danne fick hålla hennes lektioner istället. Och dessutom var det hoppträning i stora ridhuset så vi kunde inte va ngnstans. Jag vill helst inte ha henne ute i paddocken heller, eftersom hon inte är van vid att vara där. Så hon fick vila från ledningen idag, istället fick hon en borstning och täcket på sig.
När Danne sen var klar med lektionen gjorde jag iordning Chamme, och precis när jag skulle tränsa så kom han efter omklädningen. Superbra timing där ;D
Danne red sen. Chamaro är inne i en riktig trotsperiod så första halvan av ridpasset var det krig mellan dem.
Sen fick Simon skritta av Chamme och jag trodde nästan att jag skulle få en Daniel i knät, men han va snäll idag så det blev tvärtom ist :P

Skjuts hem idag igen, Jaddå!! ;D

Imorgon blir det lund med skolan. Fett funny ;D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0