Let's make this last forever.

Dressyrlektion idag!
Häst: Miss Saigon
Outfit: Grått schabrak, fårskinnspadd, gråa benlindor.
Humör:
Som vanligt, pigg och glad :)
Pass: Superbra ridpass. Kom lite djupare in i hennes träning och den ridningen hon kräver. Hon var lyhörd och lyssnade på min minsta vink, om det så var ett upplyftande tygeltag eller en förflyttning av höften. Jättefin var hon :')
Träningen gick ut mycket på halter, halvhalter och övergångar och hur man skulle tajma hästen och hjälperna på bästa sätt. Tyckte det gick riktigt bra faktiskt. Mamma filmade lite också så har lite filmer, får se som jag giter lägga upp dem. Isf hamnar de på min youtubekanal som du hittar HÄR :)



Orättvis och suddig bild, men den får duga :P


Ma Cherie fick också komma ut idag. Först borstade jag igenom henne och sen tränsade jag. Hon börjar bli bättre och bättre på tränsningen nu! Innan slängde hon sig bakåt så fort man la grimman runt halsen och det var liksom bara att backa med henne så hon förstod att det inte var lönt. Men idag stod hon helt still medans jag tränsade. Hon tar snällt bettet och står sedan lugnt när man spänner remmarna :) Skööönt! Kanske kommer en trotsperiod med det också men för tillfället är det bra :)
Hon var dock inte såå duktig i ridhuset idag :/ Hon ville inte trava, backade och stegrade sig lite lätt. Efter ett tag bet hon Danne i tummen också så hon har nog börjat förstå hur mycket styrka hon egentligen har nu. Danne sa det med att de är oftast snälla i början och går dit man ska och så sen kommer de till en svacka där de inte gör ngt man vill alls, slänger sig och stegrar, inkräktar på förarens bubbla, vilket absolut inte får hända. Hon håller också på att slå med huvudet. Hon använder inte benen så mycket med hon slår huvudet rakt i bröstet på Danne när han ska stanna henne, gör hon så med mig så knockar hon mig. :/ Men vi tar oss igenom det, precis som allt annat :D

Pratade med mamma om en sak idag också och jag hoppas verkligen att det blir så, för det hade varit såååå kul! Hoppas Hoppas Hoppas!

Nu ska jag inte göra mycket mer än att typ gå och duscha och sen sova för jag ska till tåget imorgon bitti kl 08:48 in till Helsingborg! Bara för att jag älskar den stan :D Nej, men jag och mammi ska till väla och köpa skor till mig ;)

Hade hade!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0