Knashäst?

Idag, eller egentligen redan igår, så jag att Twisters virvel hade "kommit bak" i flanken på något konstigt sätt? Det var när hon sprungit och sträckt ut sig som den typ "halkat bak" eller så :s 
Idag när jag tog av täcket så var fortfarande virvlen i flanken :D Jag tror det kan vara att hon har krupit ihop så mycket hittills utav osäkerhet och på så sätt har virvlen åkt fram. Men nu har hon liksom växt både på höjden, på bredden och på längden sedan hon kom så vi är på väg åt rätt håll :D
Idag fick hon också komma upp i lilla ridhuset en runda. Lite komplikationer blev det för det är juh en helt annan dörr :P Men in kom hon iaf och väl inne så gick Danne med henne och hon var jätteduktig. Följde hans minsta move och stannade när han stannade och så och sen gjorde hon likadant utan longerlina. Därefter fick hon springa lite lös, kul var det! Danne la också ut två bommar, en på varje långsida och Twister brydde sig knappt om dem. Hon skrittade över den ena första gången och andra travade hon helt naturligt över, så hon är inte bomrädd precis.
Sen fångade jag henne och gick lite med henne så hon fick bli avskrittad lite. Gjorde också lite tempoväxlingar så hon skulle lyssna på mig med och det gick jättebra. Sen tog Danne in henne igen för hon kan juh faktiskt få för sig att hoppa och skutta eller springa över en. Inte för att hon gjorde något men :p


In med henne, på med täcket, va med tränset, in i boxen och in i klubbis och byta om. Eller ja, byta jacka iaf :p
Sen fick vi skjuts hem av Torun för Danne hade jobbebilen med sig.

Nu ska jag tvätta mig i fejset och sen sova. Känner att jag håller på att bli sjuk = Inte OK! Jag har iofs hostat sedan jullovet men nu får det gärna ge sig. Jävla rethosta.
Jag ska dessutom ta en bild på henne imorgon så ni får se förändringen med virvlen :P 
Imorgon ska jag dessutom prova rida Wanessa, Angelicas ena pålle :) Wish me luck!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0