Inget släpp :(

Ja, det blev inget släpp idag för Danne skulle rida Chamaro och innan dess hjälpte han mig mycket med min telefon. Så nu har jag typ hur mycket appar som helst och kan mer om den nu :D Det är bra när någon man känner har haft den länge för då kan man få mycket hjälp.
Men Twister fick stå i gången ensam idag, med linorna! Det gick jättebra, hon gick framåt och bakåt och kände att det spände men hon brydde sig inte! :D Så nu kan jag äntligen börja hantera henne i gången ordentligt medans mamma mockar :)
Borstade igenom henne, hon börjar bli fin i pälsen nu, den låååånga vinterpälsen börjar få lite glans :D
Fotade lite på vuxenlektionen sen. Chamaro var dum men Danne har juh faktiskt något att sätta emot x) Sen var han fin igen :)
Pratade med Danne sen och så om Twisters träning. Vi ska sätta en dag när vi ska ta in henne i ridhuset. Men han ville vara med för min säkerhets skull och för hästens skull. För hon är unghäst, vill hon gå till höger så går hon till höger. Hon är liksom inte van vid att gå dit man leder henne. Så vi ska nog ta in henne i ridhuset nästa vecka :)
Hon börjar förstå att smackningar är framåt och "prrto" är stopp. Likaså att "Backa" är bakåt :)




Twister-ister i gången för första gången fastspänd :D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0