I tear my heart open, just to fail.

Idag var det en kort skoldag, 11.25 slutade vi och sista lektionen kollade vi bara på film. Fett bra film ändå, Save Private Ryan hetter den, Rädda Menige Ryan på svenska. 
Pappa hämtade mig och Jessica och körde oss till stallet. Egentligen skulle jag ut till Ange men det blev inställt, så vi får ta det nån annan dag ist.
Väl där kollade vi på The Happening, och den är asbra. Skitkonstig och ingen mening men asbra ändå ;o
Satt hos mamma ett tag sen i cafeterian och pratade. Sen gick jag ner och bytte kläder, gick ut i stallet och tog ut Fashion.
Häst: New Fashion
Outfit: Svarta lindor, vitt schabrak
Humör: Halvglad, lite emot, men absolut inte negativ.
Pass: Helt okej, red bara mest igenom henne ett dressyrpass inför tävlingen imorgon. Hon var jättefin i galoppen och efter den släppte allt. Jättefin var hon sen. Sen skrittade jag ett varv runt anläggningen och tog in henne innan jag gick över till nästa häst.
Häst: Miss Saigon
Outfit: Vita eskadronskydd fram, vita lindor bak, brunt schabrak.
Humör: Pigg och glad
Pass: Superfin var hon och det syntes sa Torun. bra kritik hela tiden, känns skönt! Hon trängde dock mig i väggen en gång så jag hade bara halva kraften i höger benet, om inte mindre, resten av passet :/

Sen pausade vi ett par timmar. Pratade och åt lite och så i cafeterian. Sen gick vi ner i stallet, Danne skulle rida och Ma Cherie skulle skötas. Jag fick faktiskt lov att linda Chamaro idag för Danne. Han behöver det ibland för att få bort sina svullnader i benen. Sen gick han ut, jag stannade.
Tog ut Twister i gången, av med täcket, gick alldeles utmärkt. Borsta igenom hela henna ordenligt, hämtade sen en sax och klippte hennes öronhår och håret under hakan så man inte fastnar i det när man hanterar henne. Sen klippte jag hoskägget på frambenen ochså och kronranden. Men jag tror att det är lättare med en ryckkniv. Vi får se :)
La sen på ett annat täcke, som också passade och som hon kan ha på nätterna när hon inte är svettig. Satte sen in henne i boxen igen och väntade tills Danne kom tillbaka. När han väl gjorde det så bytade jag från grimma till träns och sen bytade vi häst så tog Danne ut henne och jag tog av lindorna på Chamaro. Släppte sen in han i boxen, rullade ihop lindorna, tog in sadeln och lindorna i sadelkammaren. Danne kom tillbaka och släppte in henne i boxen igen, sen blötte vi betfor och släckte, stängde och låste. 
In i klubbis igen, bytade om och fick sedan skjuts hem av Danne. 

Imorgon blir det körkortskurs kl 9 på morgonen till 12 så tar tåget 8.10 och kommer hem 12.48. Sen direkt ner till stallet och träningshoppa Fashion 90/100 :)
Så nu ska jag bara tvätta bort sminket och sedan sova!
Hade hade!

Jag vill inte mer, jag orkar inte, jag vill bara härifrån!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0