I can see us living together on top, we living like we hit the jackpot.

Gick ner till stallet idag vid typ kvart i 6. Kom hem precis: 21.05 :P Det tar tid, mitt intresse :P 
Iaf. Gick först ut i stallet för att longera Chamaro. Plockade ut alla grejorna: Longergjord, inspänningstyglar, minischabrak, lindor, paddar, träns och longerlina. Sen kom mamma: Kan vi inte ta ut Ma Cherie först, nu när det väl är ljust? (så jävla ljust var det dock inte när jag väl kom ut med henne) Jovisst, det kan vi väl. Så in i klubbis oh hämtade hjälm, ryktlåda och spöt. Har spöt för att tillrättavisa henne, inget annat. Bara för att klargöra då :P 
Ut med pållen i gången. Jag älskar verkligen henne, för trots att det finns mat i boxen så går hon snällt med mig ut i gången :') Fällde lite hår till henne, hon är inte riktigt lika pälsig nu som när hon kom :P Tränsade sen när jag va klar och gick ut. Hon va väldigt pigg och framåt men inte dragig. Hon stannade när jag bad henne och gick fram igen när hon fick signal till det. In i ridhuset, som lät knasigt av temperaturskillnaderna under dagen så hon blev lite för pigg där inne. Sen har hon inte varit ute på en vecka, kan också ha en bidragande orsak :P Så jag beslutade lite snabbt att vi skulle släppa henne helt istället så hon fick busa av sig. Och jävlar i havet vad hon sprang! Så kul det var! Sen kom hon snällt efter ett tag och ställde sig vid oss så jag knäppte fast linan igen och gick med henne. Gjorde halter, igångsättningar och volter åt alla håll. Gjorde också knasiga vägar och hon följde mig snällt. Sen ville hon trava så jag släppte bara efter lite på linan tills hon travade på en volt runt mig = Vår första longering! Sen när hon travat ett par varv så sa jag "Stanna! Kom" och då stannade hon, vände mot mig och gick hela vägen in till mig :') Sen provade jag att springa lite med henne ett par sträckor i ridhuset och det gick också jättebra, hon stannade snällt och vände när jag bad henne :) Så vi tog in henne sen igen, tyckte det räckte för idag!

Chamaro fick sig en annan longeringsteknik idag. Istället för en inspänningstygel på yttersidan och longerlinan på insidan, satte jag två inspänningstyglar, en i varje bettring, ner mellan frambenen och fäste den i gjorde under magen. Han tyckte den va knasig i början men när han fattade att det släppte efter när han sänkte huvudet så gick det jättebra och man såg hela ryggen och halsen arbetade som de skulle :) Han va också duktig och han blev lite trött faktiskt. Han låg ner och åt när jag skulle hämta honom så jag tog honom från både sängen och maten :( Stackars hästen :'( :P Lite kinkig är han allt!
Men jag bad honom att trava på i ett ganska friskt tempo så han inte skulle korta ihop bakbenen och när vi var klara drog han benen i spånet så det blev stor remsor x) Trött blev han :P Men det va lite konstigt också :)

Nu är det Earth Hour! Vilket betyder att hela huset är släckt, men vi har datorerna och tven igång :) Lite rulebreakers får man va ibland faktiskt!

Imorgon ska jag nog ta ut Ma Cherie igen. Om inte Danne kommer tänkte jag kolla om jag får rida Chamaro, eller så longerar vi igen på samma sätt :)
Vi hörs!
Hade hade!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0