I ain't going no where.

Idag har jag ridit hopplektion och dessutom haft Ma Cherie i ridhuset, eller ja, Danne hade henne i ridhuset :P
Men tillbaka till ridlektionen.
Häst: New Fashion
Humör: Glad, pigg och framåt (!)
Outfit: Vitt schabrak, ljusbrun flatback hoppsadel, catago pro skydd fram.
Pass: Fashion var jättepigg idag, kan också vara för att hon inte gått på några dagar :P Men jag fick longera henne lite innan och då sprang hon av sig lite. Men hon löd mig bättre idag. Kan också vara för att jag fick överhanden redan från början när jag skulle ta ut henne ur boxen. Redan då vann jag över henne så hon var jättesnäll att hantera sen, svepte nästan inte alls med svansen eller slog med benen.
Ja sen när jag satt upp lyssnade hon direkt och gick fram bara jag lättade på tygeln lite. När vi sen började hoppa så bockade hon en gång efter ett hinder men inte så mycket, det var mest ett glädjeskutt :P
Hoppade bana idag, eftersom det är träningstävling på lördag i hoppning.

Fashion debuterade på 1 m idag :) Hon har inte hoppat en hel bana innan utan bara enstaka hinder på 1 m :)
Jättefin var hon! Vi hoppade först fram på små hinder och sen höjde vi efterhand som de andra skulle hoppa. Sen när det var 90 hoppade vi första gången och det gick jättebra! Sen var det 1 m också, vi fick ett nedslag men hon kom lite nära på ett räcke och var lite låg i framänden, annars hoppade hon allt annat super! Så jävla fin alltså :D
Så på lördag blir det definitivt 90/100 på tävlingen, hon är så positiv nu :) Men då ska jag rida ihop henne lite mer och få upp henne från bogen så kommer det gå galant! :)

Ma Cherie fick sig en ordentlig borstning idag och sen lyfte jag alla fyra benen. Allt gick super och sen kom Danne in med Chamme och då tränsade jag henne och så, så vi kunde ta ut henne. Ut i ridhuset kom vi, fortare än i förrgår för hon gick hela vägen utan att stanna en enda gång idag :D
Väl inne tränade Danne halter, igångsättningar och trav innan vi släppte henne helt och fy jävla vad hon flög iväg! Hon var jättefin och hon har bara så bra trav ;o Hon har bra galopp också men traven, åh, man liksom föds på nytt på ngt sätt när man ser den :')

Nya frisyren, bara jag som tycker hon ser mer ut som en häst nu? :)♥
Danne skjutsade oss hem sen och eftersom det är halt ute lekte han lite, med lite handbromssvängar och bromsade tvärt så han kasade och gasade så bilen slirade. Och när man sa att han va sjuk i huvudet sa han bara "Det är såå kul! :D" haha :p

Men nu ska jag faktiskt ta tag i mitt liv och inte sitta här längre :P Imorgon fyller jag år! Wiie :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0