HTC Legend

Ja, nu har den kommit och jag är överlycklig! :D Den skulle dessutom bara laddas i tre timmar så jag laddade den i stallet undertiden som jag red och fixade hos Twister ^^
Ja Dagens ridpass gick inte alls bra. Eller ja halvt.
Häst: Chamaro
Outfit: Vitt schabrak, fårskinnspadd, vita catago pro-skydd fram, eskadron damasker bak
Humör: Pigg som in i j*vla helvete
Pass: Ja, det börjademedatt jag red som vanligt på framridningen. Jag var inte alls beredd på att Chamme skulle va pigg, för det är han typ aldrig och jag red honom senast i söndags och då var han verkligen inte pigg. Eller iaf inte överpigg. Men idag. När jag red fram så var han så sjukt fin, gick i relativt hög form och var pigg och framåt, men kändes inte så överdrivet då. Synd att jag inte fick bilder på honom för han var sjukt fin! Men i galoppen sen, bröt han av utan att jag gav hon tecken till det och när jag gav honom en ny galoppskänkel så sparkade han bakut så högt att spånet från hans bakhovar small i taket. Och han är inte lite, så när han gör det är man rätt högt upp i luften. Jag var helt oförberedd så jag bara "OH JÄVLAR i havet!!" och var typ 50% säker på att jag skulle åka av. Åter igen, inget litet fall.. Sen var han jättepigg och så när vi började hoppa så hoppade han bra och så, men när vi gjorde halt och skulle gå fram igen så tryckte jag lite lätt, eftersom jag visste att han skulle reagera. Så sparkade han igen direkt och försökte bocka, så jag drog upp huvudet på honom och då stegrade han sig och slog med frambenen ist :s helt jätteknasig var han. Så provade vi att longera honom och det gick inte heller, han sprang runt ett tag sen vände han sig demonstrativt 90 grader in MOT mig och fortsatte! Så jag fick snabbt samla ihop linan och flytta mig snabbt som fan och nästa varv stannade han igen emot mig och stegrade sig lite lätt ;O Han har ALDRIG gjort så innan, ALDRIG. Så jag vågade inte longera klart honom för att vara ärlig, och ingen annan heller. Danne kunde inte heller komma så jag fick gå in med honom. Torun ville egentligen inte det men jag sa det att jag sitter INTE upp på honom och går på honom när han är så här. "Han är så pass stor så jag kommer flyga som en vante ;o" sa jag. Jag vet faktiskt inte vad det var med honom. Han kanske är inne i en trotsperiod nu igen när han fått mer muskler.. Isf rider jag INTE honom på ett tag. För min egen och andras säkerhet ;)

Här kan ni se honom i förhållande till mig. Tänk också på att jag har stora flamsiga byxor och stor jacka på mig. Jag är 1.66m lång och väger runt 50kg. 
Sätta sig emot honom; 177cm i mkh och drygt 600-700 kg? Nej tack!


Twister fick komma ut i gången idag igen och bli ordentligt igenom borstad. Dessutom ledde jag henne fram och tillbaka i gången igen och spände fast den ena linan i ena sidan. Sen fick hon stå med den i typ fem minuter och jag gick framåt och bakåt med henne med den fastspänd. Hon reagerade inte så kraftigt på det. Positivt! :) Dessutom så bad jag mamma att ta av grimman i morse och när jag kom idag satte jag på den igen och det gick utmärkt. Sen brukar jag alltid röra henne vid huvudet och ansiktet för att hon ska vänja sig vid det. Så jag brukar ta med handen över ögonen och upp på öronen. Sen håller jag alltid handen på benet till exempel om jag borstar det. Lyfte inte hovarna idag men tänkte prova sätta henne i gången imorgon och lyfta upp både fram- och bakhovar :) Får se hur det går!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0