Fairytale.

Twister var duktig idag med! Hon gick med mig ut i gången, mot det andra stallet, vände, gick igenom hela stallgången, vände och gick tillbaka igen FLERA GÅNGER! Mamma mockade under tiden som jag gick och hon försökte sticka in i boxen en gång när hon blev rädd men jag vände henne direkt och fortsatte som vanligt :D
Jag ska in till Hööks på fredag och köpa en ledtygel till henne i läder för att inte bränna mina händer på grimskaft ifall hon får för sig att sticka. Och Danne tycker att det snart är dags för henne att komma ut lite utomhus för som det är nu håller hon på att flyga runder i boxen hela tiden. Hon har mer energi här än hemma i boalt för här är det någon som pysslar med henne och så så hon brukar få lite ryck i boxen ibland säger mamma xP
Borstade henne också idag :) Provade även att lyfta framhovarna i typ 10 sek per ben eller tills hon stod stilla med det. Hon försökte rycka till sig sitt högra ben men sen gick det bra.
Jag provade också att ta av henne grimman och sätta på den igen på "normalt" sätt så att säga. Jag knäppte alltså inte upp nackstycket :) Hon var jätteduktig idag igen och jag tycker hon är modig som vågar gå lugnt i stallgången trots att hästarna anfaller henne innanför gallret på båda sidor x)
Red inte någon idag. Torun undrade om jag ville rida Fashion men jag orkade inte :/ Ville hem istället när allt var packat och klart till Twister. Tittade lite på när Danne red Chamme och bytade sen om när jag borstat Twister. Såg också sen att Danne bara slängt in alla sina grejor i skåpet som han gör när han har bråttom. Så jag städade upp och organiserade det lite mer. Undrar vrf Danne inte blir förvånad när han hittar sina byxor upphängda, trots att han slängde dem på golvet senast han var där? Haha! Nutte då :P
HAHAH, btw, dagens dialog:
Danne - VAR ÄR MINA STIGBYGLAR?!
Vi - Vet inte *kollar* Loppan hade dem!
Danne - Vem hade tagit dem då, Susanne? Hm..
Vi hjälpte han att sätta fast dem igen, gick inte bra så han fick göra den själv.
Mia ringer:
Mia - Vad gör du?
Jag - Jag tittar på Danne som sätter tillbaka sina försvunna stigbyglar som han precis svurit över att någon tagit.
Mia - Naw, nutte!
Jag - .. HAHAHAHAHAHAHHAHA
Mamma - ?
Jag lägger på. Förklarar vad hon sa.
Mamma - HAHAHHHAHA
Danne - *Går hotfullt mot mig med hotfulla ögon, knuffar in mig i Chamaros box och stänger.
Jag - Och du tror verkligen inte att jag kan komma ut härifrån?
Danne - Nej, det är du för dum för!

HAHAHAHAHAHA!

Imorgon är det skolan, därefter Mius och sen stallet direkt och ridlektion! Men jag har inte bestämt mig för om jag ska ha Missy eller Chamaro.. Jag får väl bestämma mig imorgon! ^^
Men, ha det bra, så hörs vi! ;D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0