Chamaro - Nästa OShäst?

Kryddade lite där men ändå :P
Häst: Chamaro
Outfit: Svarta benskydd, ljusbrunt schabrak
Humör: Lite busig i början men skärpte sig sen
Pass: Så JÄVLA fin asså! Innan lektionen började red jag fram honom i en lite lägre form än vanligt, och bara travade lite längs långsidorna, snett igenom och lite så utan att kräva något. Gjorde det i tio minuter sen var han framriden i alla musklerna.
När sedan lektionen började kunde jag plocka upp honom i en högre form och då var han så fin! Han lydde min minsta vink och gjorde superfina skänkelvikningar. Torun blev helt imponerad, hon sa att han var i tävlingsform när han gick i den höga formen :D
Sen när ganska stor del av lektionen gått så började han hänga sig i handen och samlade sig inte lika bra. Bara så ni vet så är det ganska tungt att hålla över 800 kilo häst i handen ;o Sen sa Torun att jag skulle rida av honom istället för han blir bara värre när han får mjölksyra i benen och man ska sluta när det går som bäst, inte pressa för långt. Så jag släppte ner honom och när han fick komma ner var han så in i helvete elastisk och mjuk i ryggen så han sköt mig ur sadeln i varje travsteg ;o Han sökte sig också hela vägen ner i marken.
När jag sen skrittade av honom så orkade han nästan inte ta ett steg till. Så han jobbade på SÅ bra hela tiden och när jag sen släppte ner honom så fick han sin belöning :))

Senare, när allt var fixat med honom så gick jag in i klubbis och provade jeans. De flesta passade jättebra och satt super på mig, så jag ska prata med Sandrus, om hon inte läser detta då, och diskutera pris (a)

Ma Cherie fick komma ut idag efter dressyrträningarna. Jag ledde in henne tills mamma stängt överallt och täckt för speglen. Sen släppte jag henne så hon fick busa av sig lite. Och det var juh bara såååå roligt! Jag bara gick lite i mitten så sprang hon och busade runt mig, sen kom hon när hon kände sig klar. Då knäppte jag fast linan och longerade henne lite, alla tre gångarterna, eller ja liiiiite galopp, men inte så enkelt att longera med en dressyrpisk x)
Hon var iaf jätteduktig och sprang snällt runt mig, travade när jag sa "trava" och smackade lite. Och när jag sa "Skritta!" så saktade hon av till skritt. Hon lydde mig hela tiden och när jag sa "Stanna, kom" så gjorde hon halt och kom in till mig i mitten :D Hon är så duktig, min lilla prinsessa! ♥
Torun tittade hela tiden och hon sa också att hon blivit superduktig! Och när Andy såg henne så sa han att mycket hängde på omsorgen och hanteringen i stallet, och den är vi juh bra på :D
Man blir så glad när det går på rätt håll, visst, det kommer att komma svackor men vad vore livet utan lite utmaning? :D Just nu njuter jag bara av situationen :)





Kommentarer
Postat av: Sandra

blir 500 bra ? ;)

2011-03-30 @ 17:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0