Calorie

Andra ridpasset för idag
Häst: Calorie
Outfit: Marinblåt schabrak med vit passpoal, vita framskydd, vita lindor bak.
Humör: Pigg, lyssnade dåligt men blev bättre
Pass: Red mycket halter och övergångar detta ridpasset och bytte varv ofta. Stabiliserade upp henne väldigt mycket på yttersidan så hon inte skulle flyta ut. Galoppen var jättefin idag, höll lite väl hårt i henne först men när jag slappnade av så gjorde hon också det och spårade rätt. Högergaloppen är fan inte lätt alltså, den är så jävla ryckig Nöjde mig ändå med bara en halvtimme.


Kelade med Ma Cherie sen. Lite roligt faktiskt. När hon stod hemma kunde man nästan inte närma sig henne utan att hon kastade sig bakåt och ännu värre var det när man väl kramade henne om halsen. Idag när jag gjorde det så stod hon helt stilla och nosade på mig i ryggen :') Så jädrans söt alltså :) Sen när jag går förbi så följer hon mig inne i boxen, och när jag sätter fram huvudet mot gallret och gör sånt 'pussljud' så kommer hon och lägger mulen mot mig :')♥ Det är ganska skönt att man kan kela med henne hur mke som helst, det var en sådan häst jag ville ha ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0