Been here all along.

Ja, gud vad mycket jag har fått gjort idag!
Först skolan till 13.30, och Jessie följde sen med mig hem och hjälpte mig att städa lite här. Här är ganska mycket mög. När hela lägenheten är städad nu så ska jag göra ett rullande jourschema till hemmet också så det håller sig städat. Och följs det inte så dras både internetkabeln och antennkabeln till både dator och tv. Sen kan vi juh se hur roligt det blir ^^ Jag är en riktig djävul xD
Vid tre ungefär gick vi ner till Cafét med mamma, där vi mötte Stefan Fransén från Norra Skåne. Så fikade vi med honom, och han har sjukt roliga ögon för de är två olika färger xD Alltså, det ena ögat är blått och det andra är brunt :p
Sen hem igen vid fyra tiden och fortsätta städa, nu hade vi dessutom Simon med oss. Städade i typ två timmar till, nu är badrum/toalett helt klart. Hallen och stora rummet är snart klart. Bara köket och de enskilda sovrummen kvar.
Vid ungefär kvart över 6 gick vi ner till stallet. Väl där bytade jag jacka och laddade min mobil. Ut i stallet och mockade hos Missy.
Twister fick bara en enkel hantering idag. Jag borstade henne i boxen lite bara :p Hon var gjort så mycket nytt nu de senaste dagarna så jag tyckte hon förtjänar lite paus ibland, bara så det inte blir overload i hjärnan och kortslutning :P Så jag kelade lite med henne och borstade henne inne i boxen. Pälsen börjar bli riktigt fin nu, glansig och lätt att borsta :) Så går det när man borstar ordentligt varje dag :)
Sen märkte jag att ingen kom och red Missy så jag gick upp och frågade Torun om jag fick rida henne lite. Och det fick jag :)
Häst: Miss Saigon
Humör: Pigg och glad, lite stel
Outfit: Brunt schabrak, fårskinnspadd, bruna lindor bak, bruna läderskydd inr. dressyr fram.
Pass: Ja, Missy var lite stel idag. Så jag red mycket som vi lärt oss på lektionen i fredags. Framdelsvändningar, skänkelvikning på volt, överböjd, öppnor och vanliga skänkelvikningar. Sen red jag och mycket åttvolt i både trav och galopp varav i galoppen gjorde jag ett enkelt byte på mitten. Jättefin blev hon! Sviktade ordentligt i ryggen och trampade högt och långt fram med bakbenen sen! Och fick lite rundare gång i både trav och galopp. Superfin var hon verkligen, t.o.m Mamma såg skillnad på henne! ;o
Så jag måste faktisk säga att jag är jättenöjd med dagens ridpass :)

Efter ridturen borstade jag av henne snabbt och stretchade henne både fram och bak. Det vill verkligen inte släppa i bakbenen när jag stretchar dem bakåt. Hon är verkligen jättebegränsad där, det bara stretar emot. Men hon slappnade av fortare idag fram iaf. Gjorde fyra övningar, sen tyckte jag det räckte så på med ett fleecetäcke, för hon var svettig sedan ritten, och in i boxen med henne.
Bytte om snabbt och sedan kom Torun igen och skjutsade oss hem, jättesnällt!

Nu har jag precis duschat och ska bland ny foundation. Imorgon blir det snabbt hem till Mia, om jag inte frågar henne om hon kan ta med sina grejor till skolan och så kan vi gå direkt ner, för vi hinner dåligt imorgon. Jag ska rida Fashion och hon måste rastas ordentligt innan jag sitter upp för hon har inte gått på en vecka typ ;/
Men nu ska jag sova! Eller ja, först bland foundation :p


Varje gång jag ser dig exploderar det nånting inom mig. Det räcker att du ler mot mig så kapitulerar jag. ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0