3:e placering!




Vi blev trea i andra klassen idag, en LC+5 :D Filmlänk kommer :)

Till första klassen var han jättefin på framridningen. Gjorde mycket övergångar, halvhalter och bytte varv ofta för att få honom att lyssna och mjuk i sidorna. På framhoppningen var han halvt okontrollerbar x) Sen på banan var han jättefin! Fick ett stopp på tvåan men jag red för dåligt i svängen och fastade i handen = Aldrig i livet, säger Romero. Så ett stopp men sen hoppade han resten av banan jättefint med runda fina språng så jag är supernöjd ändå. Jag visste juh om det redan när han stoppade att det var mitt fel så jag klappade om honom efter och skrittade ett varv runt anläggningen och ner till transporten.
Framridningen till andra klassen var ungefär likadan, jag skrittade länge och även mycket på asfalt innan jag red in i paddocken och travade fram lite. Sen red vi in på framhoppningen. Nu var han mycket lydigare och lyssnade på en halvhalt direkt. Superfin, kändes jättebra inför ritten. Och ritten gick super. Jättefin och lyssnade jättebra på mina hjälper. Omhoppningen var inte någon riktig Romerohoppningen men den funkade :) Långa sträckor är inte Romeros höjdpunkt men fort gick det. Vi lade oss trea och det var endast en start efter mig som dessutom fick fyra fel, men hon hade nog inte kunnat gå fortare ändå ^^, Trea blev vi! :)

Man får en sån fet adrenalinkick av att hopptävla Romero, för han är så exklusiv. Han kan liksom gå från noll till max på en tiondels sekund och det är en helt underbar känsla :') ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0