30 starter.

Ja, trettio starter var det idag på den regionala tävlingen. Nästan alla kategorier i alla klasser var ihopslagna och det tog två timmar innan tävlingen var över. Sen plockade vi snabbt bort banan och var klara halv 12.
Jag gick sen in i klubbis och la mig ett tag och sov. Jag var svintrött för jag hade nästan inte sovit ngt alls på natten. Och inte igår natt heller ;/ Så jag sov typ från kvart i 12 till 14 kanske? Sen kom Danne och väckte mig genom att dra undan kudden för mig -.- Schysst! Jag gick dock inte upp då, utan jag bara plockade upp kudden från golvet och fortsatte halvsova. Han kom senare igen och sa att vi skulle ta ut Twister för det var därför han var där. Jag bara "Är det? :O" Haha.
Ja, vi skulle tagit ut henne direkt men det stod fullt av hästar i gången så det blev lite fördröjt. Sen fick Danne fixa med vagnarna till traktorn för alla var inte inne i förrådet. Sen strulade traktorn. Allt blev väldigt fördröjt. Sen gick vi upp på möte också så då blev ännu mer fördröjt. Sen äntligen gick vi ner till stallet och tog ut henne i gången. Hon slet sig en gång i gången och drog nästan isönder grimman. Men sen hade vi henne lös istället och vi provade även bett på henne. Hon var lite skeptisk i början, speciellt när Danne stoppade sitt finger i käften på henne :P
Vi tränsade också för första gången, det gick förvånansvärt bra. Tränset passade också henne, det som jag valt ut då :)
Vi fick ta hjälp av Loppan för att komma till ridhuset. Sen gick jag lite med Loppan inne i ridhuset och efter ett tag bad Danne mig gå ut så han kunde släppa henne. Undertiden gick jag med Loppan utanför ridhuset och sen kom han ut med Twister :) Mamma hade filmat henne så jag kunde se sen, och ja, hon har riktigt bra trav! :D
Hjälpte sen till att lägga på ett täcke på henne, också för första gången. Det gick bra, hon blev lite rädd men det blir alla unghästar när man provat ngt första gången :P
Sen longerade Danne och red, och Chamaro var riktigt fin i slutet :)


Nu ska jag äta ngt, sen ska jag sova faktiskt!
Hade hade




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0