When a heart breaks, no it don't break even.

Andra dagen på träningslägret har börjat, klockan är nu 11:58 och jag har precis ridit första passet. Men jag tänkte berätta mer om igår :)

Igår, när alla kommit, fikade vi och skrev upp våra mål. Därefter fick vi beskriva oss själva med olika ord och hur man skulle vara för att hantera hästar. Sen diskuterade vi olika ords betydelse och hur vi tolkade dem och så.

Senare red vi vars en privatlektion i dressyr för Torun. Jag red som nummer tre så jag hade lite mer än en timme på mig innan jag skulle rida så jag tog istället ut Ma Cherie och longerade henne först och hoppade sen upp och skrittade olika vägar. Efter ett tags skrittande red jag in på en volt runt mamma och travade lite :) Jätteduktig var hon, skötte sig exemplariskt. Så jag tyckte det räckte. In med henne och ut med nästa häst.

Della var jätteduktig hon med, hon var lite stel, seg, loj och gick inte riktigt fram i början men efter lite aktivering gick hon bra med bakbenen under sig och jobbade på riktigt bra!
Galoppen var skitfin, fattningarna var samlade och detta gjorde att galoppen blev samlad. Jag behövde inte göra något ens, mina tyglar var lösa vid vissa tillfällen och hon gick ändå i form och samlat. Det kallar jag rida med säte! De idioterna som säger att jag bara rider med mina händer kan ju få sig en knäpp på näsan när hästen går i form och samlat utan sträckta tyglar ;)

Senare på kvällen skulle vi berätta historier men jag var så trött så jag gick till stugan vid 1 och somnade strax efter. Jag märkte inte ens när de andra kom x)

I morse gav vi hästarna mat och åt själva frukost sen. Vid 10 sen så red jag och Louise första passet. Kul med lite hoppning och Della tyckte det var superduper med lite höjder!! Hoppade bana och det gick bra. De höjde sen till 1 m och då stannade Della på första hindret. Tryckte sen till henne sen jävlar hoppade hon! Det var allt som krävdes, en extra skänkel. Hoppade hela banan på 1 m och det gick utmärkt. Nu kändes det liksom riktigt att hon fick ta i lite och hoppade skitbra, verkligen.

Nu har jag precis tagit in henne i boxen och mockat hos henne och Ma Cherie. Ska snart ut och ta in Ma Cherie igen, innan hon och Loppan hoppar över stänget. Man vet aldrig ;) De har redan hoppat över till de andra hästarna så vi får hoppas att de inte hoppar vidare :P

Vi hörs senare! Kan bli dåligt med bloggande nu på lägret, men det är för att jag faktiskt måste umgås lite med de andra också ;)

Hade hade sålänge!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0