What am I supposed to do, when the best part of me was always you?

Träningslägret slutade igår, men jag hade alldeles för mycket att göra efter samt att jag blev ganska trött så jag hann inte blogga.

Della var superfin i slutet av lägret, hon har börjat vila i steget i traven och går hundra ggr bättre. Dessutom har jag lyckats få henne att gå i form mot hinder och att samla sig framför dem bara genom att sätta sig ner och göra en halvhalt. Hon hoppar också igenom ryggen nu för hon har lossnat i både rygg och bakben och i båda sidorna.

Igår red vi LA:1 för andra gången. Första gången var för ca två år sen och då genomfördes inte ens den förvända galoppen för hon bytade med frambenen. Men igår genomfördes allt och jag fick genomgående 6or och 7or och en 5a. 63,6% hamnade vi på! Jag tror jag red på 54% förra gången eller ngt sånt. Så det är ju definitivt en förbättring!

En anna rolig sak som hände igår med var att jag och mamma hade ute Mie och red på henne lite. Mamma håll i linan och stod i mitten och jag reglerade tempo och gångart. Travade henne i båda varven och lärde henne dessutom lite halvt galoppskänkeln igår. Hon fattade nästan direkt bara jag gav henne skänklen och smackade som jag brukar när hon ska fatta galopp så gick det super! Mamma fick dock hålla i longerpisken för att hon skulle fatta att jag menade allvar, att hon faktiskt skulle galoppera :P Hon var iaf jätteduktig :)

Fashion fick sig ett litet hoppass på den stora banan och roligt var det. Hon protesterade lite i början bara men det var för att sadeln börjar trycka lite på manken, hon har blivit större däröver. Så fårskinnspadd på tills vi antingen hittar en annan eller lyckas banta henne, vilket inte är så trovärdigt med den magen hon har. I vilket fall som så hoppade hon både trippelbarr och banken på det höga igår. Trippelbarren var superkul eftersom hon får länga sig och det gillar hon. Hon gillar inte att krypa ihop över ett litet räcke utan hoppar bäst på oxrar :) Allt gick iaf bra!

I morse när jag vaknade hade jag riktigt asont i magen. När mamma kom så gick jag på toa och gick sen tillbaka till stugan. Så när mamma sa att vi skulle gå upp och äta så jag fick lite mat i mig innan jag tog en värktablett annars spårar magen ur helt. Då började jag svettas och få svårt för att andas och så här. På vägen bort till toan, det är kanske 40 meter typ? Under tiden vi gick dit svimmade jag av lite och sa sen att jag var tvungen att gå på toa. Vi gick dit och väl där kräktes jag. Sen började det pipa och tjuta i öronen och därefter brusade det som satan så jag höll på att bli galen. Efter ett tag började jag också svettas så fruktansvärt så det rann av mig och det gör det inte ens en riktigt varm sommardag och jag så går i tjocka vinterkläder. Riktigt hemskt var det.

Fick i mig typ två mustuggor med rostat bröd innan jag blev tvungen att spy igen sen gav jag upp. Så mamma hjälpte mig ner i stugan och sen sov jag till ca klockan 18, så sju timmar till efter natten då jag sov nio typ. Vaknade när Krille skulle till jobbet sen strax innan 6 och bad sen mamma komma och hjälpa mig upp igen. Jag kunde iaf gå hela vägen till cafeterian och fick i mig två rostade brödskivor med endast smör på. Det är allt jag ätit idag för nu är klockan så pass mycket som 20:45. Mamma ska snart longera Ma Cherie så jag får titta på idag. Jag är för sjuk för att orka, med blodtrycksfall och blodsockerfall på samma gång. Mamma sa det att jag faktiskt svimmade för jag stannade bara och ögonen rullade in i huvudet på mig och sånt innan jag kunde gå vidare. Usch! Kändes läskigt faktiskt =/

Nu är jag iaf lite bättre, men vi hörs senare kanske. Tänkte att jag kunde fota/filma Mie när hon ska longeras snart. Krille slutar kvart över tio så han kommer snart också :)

Hade hade så länge!
Fashion hoppar bank :)




The Script - Break Even

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0