I said I need you, I need you to understand.

Ja, söndag idag. Glömde ju säga att jag red ett dressyrpass på Fashion i fredags och den mesta av tiden gick hon snyggt och bra, men efter ett tag blev hon trött på det och gick mest och drog i bettet, uppåt, neråt, åt sidan, överallt. Så jag fick rida lätt ett tag och aktivera henne igen men för det mesta gick hon bra! Hon börjar blir riktig duktig på att lyssna på halvhalter och mitt säte för jag stannade henne direkt från galopp till skritt med ett travsteg emellan. :) Fick lite bilder men har inte lyckats lägga in dem än för jag har ingen sladd här, men förhoppningsvis kommer det en bildbomb ikväll :)

Red henne en runda i skogen igår också förresten. Först red jag igenom henne i paddocken och hoppade lite, inga höjder men långa vägar så hon fick lära sig att hålla samma tempo även på de långa sträckorna :) Det gick bra, därefter red jag och mamma ut en skön runda i skogen med en lång galopp, tror vi galopperade en sträcka på uppåt 800-1000 meter lång :)

Lät henne stå inne sen för myggen och släppte inte ut henne förrän vid halv 12 igen när myggorna lagt sig lite och eftersom jag och Krille sov här inatt så gick det bra. Missy såg lite förnärmad ut bara när vi släppte ut Fashion igen efter att ha låtit henne vara ute helt ensam i några timmar. :P Det såg ut som hon sa "Inte EN gång till!" typ :P

Idag, söndag, släppte jag ut Mie lite i sjukhagen för det har äntligen växt lite gräs där som de kan beta även om de inte kan vara ute pga ingen ström. Ma Cherie sticker direkt därifrån då. Tog in henne för ett tag sen och släppte Chamme där ist. Och Ma Cherie var tvungen att komma in efter ett tag när hon kom på att gräset var mycket godare på andra sidan, om ni fattar vad jag menar ;)

Men nu ska jag försöka gå ut och göra nånting, vet inte vad men det märker vi väl ^^
Ni får en gammal bild på Fashion så länge





Travie McCoy - Need You

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0