What the fuck.

Ma Cherie var superfin idag när jag red! Vi red utomhus på dressyrbanan och hon var lite rädd i början men blev bättre och bättre :D Hon är juh lite känslig :P Först red jag på volt, i skritt trav och galopp innan jag red ut på spåret. Travade runder lite, sen skrittade jag serpentiner över hela banan för att få henne att lyssna på tygeltag, skänklar och vikthjälper. Därefter gjorde vi en tiometersvolt i varje serpentinbåge för att svänga mer och få henne att lyssna. Hon gick i form i princip hela tiden och efter ca en kvarts skrittande blev hon plötsligt jättepigg så varje skänkel ville hon trava :P
Lät henne iaf trava serpentiner sen och det gick över förväntan. Hon svängde snällt, nästan för mycet vissa gånger men hon ville bryta av hela tiden så jag travade lite raka spår men ändå vägar så snett igenom och så för att hon skulle få sträcka ut lite.
Imorgon ska jag inte longera henne riktigt lika mycket som jag brukar :)

Fashion var också duktig idag stundtals. Lite spänd i ryggen men det bättrade sig efter lite galopparbete på volten. Sen var hon fin i traven med :) Det stod en liten bana uppe på typ 60 cm som vi red. Hon var inte riktigt beredd på att det skulle vara så lågt så hon snubblade och hade sig, tills jag ökade galoppen och red på ett språng mindre istället och då hoppade hon lite bättre. Nyttigt att hoppa småbanor ibland för att få dem uppmärksamma även på lägre höjder. Travade banan också och det gick lite sämre xD Hon snubblade över första hindret, halvstannade/hoppaderaktuppiluften på andra och började galoppera innan tredje, sen fick hon galoppera resten :P Men det ska vi träna på, travhoppa banor :)


Men hon är rättså snygg när hon vill :*



Sak Noel - Loca People (What the f**k!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0