Ojojoj!

Nu har jag inte bloggat på TVÅ HELA DAGAR! Ojoj! Och mycket har hänt under dessa två dagar, bland annat har jag ridit Ma Cherie för Torun för första gången och det gick över förväntans bra! Jag fick mycket hjälp som också blir min läxa till nästa gång. Tänkte berätta med utförligt i ett eget inlägg ;) Jag vill inte träna med henne för ofta för det kan bli overload i hjärnan på henne då och då knäcker man henne :( DET vill jag inte. :)

Sen igår åkte jag till Åstorp med Krillis. Innan vi kunde göra nånting annat städade vi på hans rum iaf så jag slapp avlida när jag vaknade på morgonen. Sen sov vi, och vaknade inte förrän ELVA!! Och vi skulle varit i stallet halv tio :O Det är hopplöst när man är två personer som lär sig att stänga av alarmet i sömnen O.o Vi blev iaf lite stressade så vi fixade till och lite så där och åkte sen typ halv tolv till Perstorp. Ner till ridskolan och jag blev tvungen att duscha innan vi skulle till jobbet. Så kallade jag på Krille när klockan var tio över, för jag hade märkt att jag inte hade duschgrejer med mig. Dialog:
Jag - Krille, vi måste hem till mig med :o
K - Ja, nu?
Jag - Ja, jag måste duscha med :o
K - Jaha..
Jag - *Tittar på klockan* och med tanke på att klockan är kvart över tolv så har vi rätt bråttom! :o
K - .... Jag börjar ett :o
Jag - Ja, jag vet det, visste inte du det? :s
K - Nej, det hade jag glömt :o
Jag - O.o
Haha, vi är lite speciella! x)

Menmen! Vi åkte som sagt till jobbet och var där till tio. "Min" patient sov från kvart över sju så det var ganska lugnt de tre sista timmarna. Sen åkte vi hem, handlade lite och sen stack ner till stallet och lyssnade på spökhistorier i en kvart typ. Sen åkte vi till pappa och nu sitter jag här. Jag har precis lagt in filmerna från träningen och jag kan visa lite jämförelsebilder från den eftersom jag inte kan lägga redigera/klippa filmerna och dessutom inte kan ta bort ljudet så :p Om det nu hade gått -.- Jag provade precis och då ville den inte samarbeta med mig :( Men men! Fin var hon iaf :) Och det som nog var roligast var att man verkligen såg skillnad på henne från början till slut och även efter var hon tapper och släpade inga ben efter sig :) Duktig Pålle!

Imorgon blir det ridning som vanligt, båda hästarna. Tänkte bara promenera med Ma Cherie imorgon bitti och rida efter så hon inte är stel när jag rider sen :) Förhoppningsvis kanske mamma har tid att följa med ut i skogen med så kan vi skritta av en runda runt dammarna :) Isåfall blir det första gången vi är utanför anläggningen uppsuttet!
Fashion får nog sig ett litet joggpass, bara jogga henne och galoppera lite långsamt utan krav förutom då, låg form :)

Men iaf! Hade så bra nu tills vi hörs nästa gång :) Blir nog snart igen, bara jobbigt att blogga utan dator eftersom det numera inte går att blogga från telefonen. Åååh, vad jag önskar att Blogg.se kunde skaffat sig en bloggapp!

Något sånt här kanske? ;)


Jaja, hade hade!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0