I was built to be the best.

Jaha, då var det onsdag! Har inte kunnat blogga i helgen, har varit hos pojkväns pappa :) Det var iofs inte så händelserikt så ;)

Men! Igår så red jag. Först Fashion. Hon gick jättebra, jag red i stora paddocken och red runt hela som uppvärmning. Sen hoppade jag lite små hinder på volt och därefter några som stod upp, typ 95 cm. Sen red jag igenom henne på en volt, och lirkade ut vänstersidan genom att rida i höger galopp och ställa utåt. Hon är lättare så. När man sen fått igenom henne där kan man börja rida i vänster varv :) Sen var hon superfin i traven och bar sig jättefint och sög i bettet utan att hänga sig :D

Därefter var det för varmt att ta ut Mie så jag putsade och smörjde sadeln och tränset till Fashion så länge. Och vet ni vad! :o Jag köpte juh tyglar och träns i Falsterbo, men tränset var mörkare en nyans. Och igår när jag smort sadeln och tyglarna så passade helt plötsligt allt i samma färg :o Så det räckte med lite fett för att det skulle bli samma färg x)

Ma Cherie red jag sen på kvällen efter att hon fått busa av sig lite på linan. Hon bockade ett par ggr rättså rejält men lugnade sig sen :) Så satt jag upp och red och hon har blivit ännu bättre, hon förstår skänkeln helt nu och vet att det är framåt :) Men bara när jag trycker, och inte bara och jag lägger den mot henne. Rättså skönt, så man kan ändå röra henne utan att hon flyger iväg ;)

Hon var iaf jätteduktig, gick fram längs långsidorna och travade friskt på hela tiden, samtidigt som hon gick i halv form typ :P Jag fokuserade mer på att få fram henne för skänklen och inte bara tänka på bakåthjälperna :) Känner att hon nog är mogen att träna lite nu för Torun, men hon har ridläger just nu så vi får träna efter :)

Idag har jag iaf städat mitt rum och dammsugat hela huset. Vi märkte att alla mattor i huset behöver tvättas och även golven så det får bli snart :) Imorgon kanske :P

Jag ska snart ner till stallet tror jag, rida både hästarna lite och Krille jobbar till halv tio, så jag får väl sysselsätta mig tills dess. Nog inga problem :)

Hade hade sålänge ! :D



Right Said Fred - Stand Up (For The Champions)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0